[Epitesz] Vezetekeles

Sir Leslie sirleslie at emil.hu
2005. Aug. 11., Cs, 18:32:00 CEST

----- Original Message -----
From: "Kálmán Miklós" <MKalman at mol.hu>
To: "Amatőr építészek klubja" <epitesz at enaplo.hu>
Sent: Thursday, August 11, 2005 3:23 PM
Subject: Re: [Epitesz] Vezetekeles

>A vezetekeket megvettem, 3db 100m-es gurigat, 2,5mm2-es, tomor rez
(vekonylagosnak erzem a 16A-hez, de ha ez kell hozza ez kell hozza,
gondolom az teveszt meg, hogy ez tomor..)

Ez legyen a legnagyobb problemad :-) Az 1,5mm2-es vezetékhez elég a
16A-es automata.

>Eletvedelmi relek teren kulonbozo markak kozott van lenyegi elteres?

Amikor annak az arat kerdeztem (azt meg nem vettem meg, csak
megerdeklodtem) 3*1f-re valora azt mondta a boltos hogy 8e-tol indul.

>Mivel eletvedelmi (fi? boltos csak igy volt hajlando erteni mit
kerdezek..) gondolom igen szigoru minosegellenorzes kell legyen, az
olcsobbnak is eppugy tudnia kellene amire valo (lehet marm egint naiv
vagyok..), van ertelme markasabbat, dragabbat venni?

Aramavedo kapcsolo/rele a hivatalos neve...ha jol tudom.
Elvileg markatol fuggetlenul kell tudniuk a rajuk irt paramatert.
Beepites/halaozati fesz. megtaplalas utan egyszereuen tudod tesztelni ->
megnyomod a "Test" gombot :-)

>Amugy 4 modul helyet foglal a 3*1f-s, az 1*1f-s kettot.

Mert a nullat is at kell vezetni rajta...

>... tkp. barmit kerdeztem elado belemerult hosszu hosszu percekre a
szamitogepebe...

...akkor nem a legjobban felkuszultet fogtad ki :-/

>Azt is halkan kerdezem meg, 196x epitesu a haz, ha nincs is igazi
foldelesem mi a teendo..? Gazcso..? Bar ezt remenyeim szerint majd a
villanyszerelo megoldja, a biztositektabla lecserelesere szandekozom
hivni egyet, terveim szerint en csak a kanocokat vezetem a helyukre..

Az aramvedo kapcsolo felszerelese utan lehetove valik a vedofold szal
kihuzasa: a _kapcsoloba meno_ nulla mellol lehet leagaztatni (ha ezen a
szalon aram folyik, akkor a kapcsolon feltuntett hatarerteknel
lekapcsol)....persze jo foldeloszonda leverese nem artana ;-)

AVK-rol cikkreszlet: http://www.ezermester2000.hu/2000-11/erintes.htm
"Az áramvédő-kapcsoló működési elve az egy áramváltón átfűzött vezetők
egymást kioltó mágneses hatásán alapul. Ha az áramváltón a befolyó és a
kifolyó áramok eredője nem nulla, a szekunder tekercsében indukálódó
feszültség hatására az áramvédő-kapcsoló kiold, és az áramkört
megszakítja. A védőkészülék természetesen csak akkor működik, ha különös
figyelmet fordítunk arra, hogy a védővezetőt semmilyen körülmények
között sem szabad az áram-védőkapcsolón átvezetni. Az áram-védőkapcsoló
belső felépítését a 7. ábra, az áram-védőkapcsolást a 8. ábra mutatja.
A védőkapcsolók működését évenként legalább kétszer, de inkább többször
ellenőrizni kell. A "T" vagy esetleg "P" jelű nyomógomb működtetésekor a
készüléken belül olyan, az áramváltót megkerülő áramkört hozunk
működésbe, amelynek hatására az egyensúly megbomlik, és a kioldómű
működésbe lép. Ez a művelet csak a kapcsolókészülék működőképességét
ellenőrzi, és nem jelenti sem a védővezető, sem a védőföldelés
folytonosságát és előírás szerinti kialakítását. Az ellenőrzés
végrehajtása nagyon fontos, mivel az áramvédő-kapcsoló olyan kis
energiákra működő szerkezet, amelynek már kisebb oxidálódások vagy
érintkezési bizonytalanságok is csökkentik érzékenységét, esetleg
szükségtelen lekapcsolásokat hozhatnak létre.
Az áramvédő-kapcsolók (5) különféle névleges áramra (16, 25, 40 A ),
különféle hibaáram-érzékenységre (30, 100, 300 mA) és kettő vagy
négypólusú kivitelben készülnek. Magyarországon a nemzetközi
szabványoknak megfelelő, a rögzített szerelésre tervezett, azaz az
elosztótáblákba való beépítésre szánt kivitelek használhatók. A
külföldön kapható hordozható kivitelű változatok az adott országok
előírásait elégítik ki, amelyek egyelőre még eltérnek a nemzetközi
követelményektől, és ezért használatuk nem javasolható."

Jo szerelest!

Laci

ui.: hol lesz ez a vezetekelesi muvelet? ...esetleg segitek, ha
gondolod, ketten sokkal konyebb (es ha nem laksz messze tolem ;-)