[Epitesz] Vezetekeles

Pataki István ipataki at ipataki.axelero.net
2005. Aug. 13., Szo, 10:06:52 CEST

Sziasztok!

>2,5mm2-es, tomor rez (vekonylagosnak erzem a 16A-hez, de ha ez kell hozza
ez kell hozza,

Teljesen megfelel.

>Viszont a befuzot elfelejtettem.

Kis villanyszerelési bolttól kezdve a nagyáruházakig több helyen is láttam,
mindenképpen a műanyagot javasolom, a várható legnagyobb behúzási hossz
kétszeresét ne haladja meg a hossza.

> van ertelme markasabbat, dragabbat venni?

Valószínűleg az alkalmazott anyagok és a gyártástechnológi, ill. az ezekből
következő megbízhatóságban van különbség. Ha sirleslie/Laci levele szerinti
gyakori ellenőrzést végrehajtod, akkor szerintem az olcsóbbal sem lesz
probléma. Amúgy gyanítom, hogy az említett műszaki szempontokon kívül a
márka is megkétszerezi a kapcsoló árát.

>Tehat a 12 modulhelyes doboz lesz az en baratom, 8db kismegszakito + 3*1f-u
EV rele.

Ennél többet semmiképpen nem érdemes, szerintem később rá fogsz jönni, hogy
ezeket sem használod ki. Inkább arra figyelj, amit már előző levelemben
írtam, hogy pl. a folyamatos áramellátást igénylő fogyasztók legyenek
különválaszthatóak a többitől.

Wago-t sem kerdeztem

Réz-réz összekötésnél egy kombináltfogós összecsavarás szerintem legalább
ilyen jó. Én ezen felül meg is forrasztanám, de volt már itt arra utalás,
hogy erről vita van. Nem régóta olvasom a listát, szivesen hallanék erről
véleményeket. És mit mond erről a szabvány?

>Szoba kerult hogy minden nagyobb femdolgot a lakasban
>le kell foldelni pl. furdokad ilyesmi. Na nalam a kadat pont
>nem, mert akrillra cserelek,

Én írtam ilyet, de ennek valóban nem kell földelés :-)

>de felvetodott bennem a kerdes, a radiatorok?

Ismét arra hivatkozom, hogy meg kellene nézni a szabványokat. Éppen annyi
érvet tudok ellene, mint mellette felhozni :-(.

>A kazan foldelt ak.-t ker,

Az a legszebb, hogy én pl. olyan kazánnal találkoztam, amelyiknek az sem
volt mindegy, melyik éren kapja a nullát és a fázist! Kicsit furcsállom a
dolgot.

>de nem hiszem hogy az 5 rtg.-u muanyag csoveken keresztul kozos potencialon
lennenek a kazan es a radiatorok..

Annak a belsejében van egy fémréteg? Én éppen fűtést és HMV-t készülök
szerelni (bővítem a hálózatot), ha megosztanád velem a csőszerelésben
szerzett tapasztalataidat, nagyon szívesen venném. Vassal és rézzel
szereltem már, de most a műanyag került előtérbe, mert a HMV vassal van
szerelve, és ahhoz nem jó rézzel indítani a befolyó szakaszt az
elektrolitikus korrózió miatt.

>Azt is halkan kerdezem meg, 196x epitesu a haz, ha nincs is igazi
foldelesem mi a teendo..? Gazcso..?

Semmiképpen!!!

Legalább 20-as betonvasat kihegyezel, 2-3 méter mélyen levered és a végére
legalább 25x3mm-es laposvasat hegesztesz, azt kell a fogyasztásmérő közelébe
(alá) szerelt dobozba vinni, ahonnan csavaros, rugós alátétes csatlakozással
viszed tovább legalább 4mm2 (ez már sodrott kell legyen, vagy előre kell
behúzni) rézvezetéken, esetleg 10mm2 tömör Alu vezetéken. Nem tudom, mit ír
erről a szabvány? A földelésnek természetesen bele kell érnie legalább a
nedves talajba, száraz, sziklás vidéken ennyi még nem sokat ér (amúgy sem
tudod beleszúrni).

>Bar ezt remenyeim szerint majd a villanyszerelo megoldja,
>a biztositektabla lecserelesere szandekozom hivni egyet,
>terveim szerint en csak a kanocokat vezetem a helyukre..

Meglepően alacsony órabérre számíthatsz a munkádért :-).

[kingkey/Gyula]

>Ha van damilos fűnyíród, annak a damilja is tökéletes a
>célra, én sokszor használtam már, az acélszalagosnál
>szerintem kényelmesebb.

Több méter nem egyenes gégecsőben azért ez nagyon megszívathat.

[sirleslie/Laci]

>Aramavedo kapcsolo/rele a hivatalos neve...ha jol tudom.

Én még hibaáram-relének is ismerem, nem éppen egyszerű, de már magyarázza a
működését :-)

>Az aramvedo kapcsolo felszerelese utan lehetove valik a vedofold szal
>kihuzasa: a _kapcsoloba meno_ nulla mellol lehet leagaztatni (ha ezen a
>szalon aram folyik, akkor a kapcsolon feltuntett hatarerteknel
>lekapcsol)....persze jo foldeloszonda leverese nem artana ;-)

Ismét csak a szabványra hivatkozom, amit az mond azt kell csinálni! Ha
később bármilyen probléma/baleset lesz, az előírásoktól eltérő szerelés még
jobban megnehezíti a helyzetet.

pi