[Epitesz] Vezetekeles

Kálmán Miklós MKalman at mol.hu
2005. Aug. 15., H, 12:38:37 CEST

> Jo szerelest!
>

> Laci
>
> ui.: hol lesz ez a vezetekelesi muvelet? ...esetleg segitek, ha
> gondolod, ketten sokkal konyebb (es ha nem laksz messze tolem ;-)

On tenyleg igazi "Sir" kedves Leslie :) A muvelet Szolnokon zajlik, de egyelore meg azt mondom meg (akarom) oldom sajat erobol, koszonom :)
Hetvegen volt haladas, folyamatban a lakas korbevesese bal kezem szep kekes-lilas, dudorokkal tarkitott, kb. ennyit lehetett hallani mikor vestem a falat: "csatt.... csatt... csatt... auu... csatt... csatt.. auu... csatt... csat.. csatt... auuuuaaqrvaeletbeee..." :) De alakul a dolog.. Szep lassacskan meglesz az is.
Uj foldelest ha nincs, kialakitani nem tudok. Mivel ez tarsashaz, es en a masodikon lakok, nemikeppen problemas a foldeloszonda leverese, eppen ezert nagyon bizok benne, hogy van foldeles. :) (anno beoltozes utan kellett par konnektort cserelni, szobai konnektorokban nincs, de ugy remlik a konyhaban es a furdoben megvolt a 3 szal a konnektornal)

Volt egy kerdes az 5rtg.-u mua csovekkel kapcsolatosan.
MEgfelelo szerszamokkal szerelni azt mondom gyerekjatek, pedig meg elottem all a tenyleges szerelese, csak probalgattam par kotest eddig. Ami letfontossagu, megfelelo szerszamok, pl. vagoollo, csokalibralo. Ezekbol lattam 6-8e-s darabokat is, de amiket en beszereztem az ollo 1,3e a csokalibralo 1,6e. Ami itt nyugos, az az idomok ara. Nem presfittingekrol irok, mert nalam minden szoritocsavarzatos kotessel lesz, nincs love presszerszamot megvenni, es mivel melo utan estenkent butykolgetem, a kolcsonzes is a vegen jo dragara jonne ki.. No nem a konyok idomokra gondolok, elvegre azert ilyen csovet hasznalok, hogy ahol kell meghajlitom es kesz (apropo, megfelelo szerszam meg: hajlitorugo! Kulsot vettem 16*2-es csohoz ~3e, a 20*2-eshez 3,2e lesz.), de pl. nalam a futesnel a gerincvezetekrol valo leagazasok mindegyikehez (radiatoronkent) kell 2db T idom (~1e/db).
A munkalat vele, egy kotes kialakitasa tenyleg egyszeru, csovet az ollo pillanatok alatt es szepen, sorjamentesen elvagja, hollandert es a roppanogyurut ra kell huzni, a kalibralot bele kell eroszakolni, ettol a csoveg felvesz egy teljesen kerek format, minimalisan fel is tagul a vege. Utana a fitting csovecskejet bele kell dugni a cso vegebe, ugyelve arra, hogy az o gyuruk ne seruljenek (ezert volt a kalibralas, csoveg tagitas), es hogy a cso a fittingbe teljes melysegbe bemenjen. Utana roppantogyurut amennyire lehet a fittinghez huzni, majd a hollandert ratekerni, ezzel a gyurut raroppantani es kesz. Tovabb tart leirni mint egy kotest megcsinalni vele.. :)
Lattam neten olyan technikat is (nagyon tetszett, de itt helyben nem talakoztam olyannal, arakat sem tudok..) ahol nem kellett presszerszam, a cso rugalmassagat hasznaltak fel, a csovegre csak egy muanyag gyurut huztak, _hidegen_ feltagitottak es rahuztak a fittingre (a kepeken a fitting csove nagyjabol pont olyan atmeroju volt, mint a cso eredeti kulso merete, persze bordazott, lecsuszast megakadalyozando). Valami olyasmi remlik, hogy fel ora mulva lehetett nyomasprobazni, addigra nyerte vissza a cso az eredeti meretet, illetve szorult ra a fittingre olyan durvan hogy a nyomasprobara valami 12 bar-t irtak..

Udv: Arrow

Ezen uzenet es annak barmely csatolt anyaga bizalmas, jogi vedelem alatt all, a nyilvanos kozlestol vedett.
Az uzenetet kizarolag a cimzett, illetve az altala meghatalmazottak hasznalhatjak fel. Ha On nem az uzenet cimzettje, ugy kerjuk, hogy telefonon, vagy e-mail-ben ertesitse errol az uzenet kuldojet es torolje az uzenetet,
valamint annak osszes csatolt mellekletet a rendszerebol. Ha On nem az uzenet cimzettje, abban az esetben tilos az
uzenetet vagy annak barmely csatolt mellekletet lemasolnia, elmentenie, az uzenet tartalmat barkivel kozolnie
vagy azzal visszaelnie.

This message and any attachment are confidential and are legally privileged. It is intended solely for the use of
the individual or entity to whom it is addressed and others authorised to receive it. If you are not the intended
recipient, please telephone or email the sender and delete this message and any attachment from your system.
Please note that any dissemination, distribution, copying or use of or reliance upon the information contained in
and transmitted with this e-mail by or to anyone other than the recipient designated above by the sender is
unauthorised and strictly prohibited.