[Epitesz] rézcsövezés

Pataki István ipataki at ipataki.axelero.net
2005. Aug. 23., K, 09:31:11 CEST

Sziasztok!

>Tudja-e valaki, hogy a vízvezetésre használt vörösréz cső és idomok,
valamint a sárgaréz menetes szerelvénytartók alkalmasak gáz (földgáz)
vezetésére? [...] az eredetileg a tűzhely mellé felszerelt gázcsaptól kell
egy kb. 2,5m távolságra elvinni a csatlakozási pontot [...]

Sztem tilos lehet a használata. Még mindig jobb megoldás, ha az egész
szakaszra flexi csövet használsz. "C" alakú műanyag kábeltartóval viszonylag
normálisan rögzítheted a falra. Az lehet, hogy a flexi toldása is tilos
(sréz közcsavar), de én mégis inkább ezt használnám. Ha nem akarsz a
lakásban hegesztetni, akkor állapodj meg a szerelővel, hogy a megadott
méretű csövet hollandival előre készítse el, és akkor te is felszerelheted.
(Nem biztos, hogy belemegy). Ha veszel gázcsövet(!!!), akkor te is vághatsz
rá menetet, bár azt nem tudom, hogy a könyök vagy ív amit árulnak alkalmas-e
gázra, esetleg arra is külön gyártanak? Ha csak egyenes szakasz kell, akkor
tkp. nincs is probléma. Másik lehetőség, hogy én éppen kb 2 hete vágtam le
kb. 10m gázcsövet 5 ívvel, azt elég lenne méretre vágni, és menetet hajtani
rá, aztán hollandival összefogatni. (Sztem hosszmenetet tilos alkalmazni). A
probléma ennél az lehet, ha a cső kicsit vastagabb a szokásosnál (nem mértem
le), akkor a manapság kapható fix metszőkkel nem tudsz rá menetet vágni,
csak a régi állíthatóval. A csövet azért vágtam le, mert soha sem használtuk
azt a szakaszt.

pi