[Epitesz] kalyha

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2005. Aug. 23., K, 11:15:10 CEST

>Amit láttam hőszivattyús klímát, azokra mindre azt írták, hogy +5+7 fokC
>külső hőmérsékletig működnek. Ezek szerint mennek alacsonyabb hőmérsékleten
>is, legfeljebb csökken a hatásfokuk?

Saját tapasztalatom szerint még csak nem is csökken a hatásfokuk, éppen
ellenkezőleg, a száraz mínuszokban meglepően jól muzsikálnak. Akkor vacak,
amikor +2...-3 közötti nagyon párás levegő van, ekkor - a nem inverteres -
klímák gyakran jól ledermednek, a kültéri villámgyorsan tele lesz
zúzmarával, sőt, néha vastag jégréteg képződik. Amit gyakori leolvasztással
el tud tüntetni (vagy nem annyira), szóval ekkor akár hidegebb is lehet
bent, mint amikor -8 fok van.

>készítsd el a burkolatot,

Szerintem a hőtárolós kályha samottjának nem nagyobb a fajhője, csak sokkal
magasabb hőmérsékletre melegszik a hőtárolós kályhában. És ott meg is
teheti, mert a vill teljesítmény ugye mind belemegy. Ha sima kályha köré van
pakolva, és pl már 600 fok lenne a téglahalom hőmérséklete, nem lenne a
kályha és a téglahalom között hőközlés. Kimenne a hő a csövön. Vagy
elolvadna a kályha, de legalábbis hamar tönkremenne, mert folyton
vörösizzania kéne.