Re: [Epitesz] rézcsövezés

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2005. Aug. 23., K, 11:24:41 CEST

>Ha a hűtősök/klímások által használt "szilfoszt" használom
>keményforraszként, akkor sokat nem hibázok, >ugye?
>Ez az anyag alkalmas a sárgarézhez is?

Valószínű, de nem merném biztosra venni. Én ezüstöt használtam már párszor,
de csak vörösrézre, vasra és manganinra. Az rohadt jó, mert bevonatos
pálcaként lehet kapni, szépen fut, ha elérte a megfelelő hőmérsékletet.

(Megjegyzem, hogy nekem nem lenne problémám a lágyforrasztással egy ilyen
kis szakaszon. Főleg, ha utána gumicső megy. Biztos, hogy ha tűz van, előbb
a gumicső ég sz...rá, és nem a lágyforrasztás fog kiengedni. Sőt, ha
rögzítve is van, talán még ekkor se engedné a gázt. :) A szilfosz és ezüst
forrasztásnál baromira kilágyul a rézcső. Puha lesz, mint a vaj.)