[Epitesz] kalyha + keményforrasztás

Pataki István ipataki at ipataki.axelero.net
2005. Aug. 23., K, 22:16:25 CEST

Sziasztok!

Megosztanád velünk a tapasztalataidat? Még a tél beállta előtt fölszerelnék
egy ilyet :-). Látszólag mindene megvan, annyit vélek tudni róla, hogy
vákuumszivattyú kell a beüzemeléshez. Igyekeztem tájékozódni vásárlás előtt,
de a beszereléssel kapcsolatban többre nem jutottam. A legolcsóbb készüléket
vettem meg, gondoltam, ennek fölvállalhatom a szerelését, mégsem olyan
bosszantó, ha elszúrom, mintha 10x annyiba kerülne. Egyébként a 2-3
százkHUF-os készülékeknél a boltban azt mondták, hogy ahhoz még a tartozékok
meg a beszerelés is további 50+kHUF!

Más: vörösréz keményforrasztáshoz én PB gázos forrasztópisztolyt (max.~5kW)
használok bevonatos ezüst elektródával. Piszok drága (2-3Ft/mm?), de nagyon
jól működik még az én amatőr kezemben is. Viszont nagyon fontos egy
lángterelő használata, ez egy bő félkör alakú hengerpalást a pisztolyra
erősítve a lánggal szemben, így a cső túloldalát is kb. azonos módon
melegíti. Különösen fontos, ha nem lehet a pisztollyal körbejárni a csövet!

pi