Re: [Epitesz] kalyha + keményforrasztás

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2005. Aug. 24., Sze, 01:32:46 CEST

>Megosztanád velünk a tapasztalataidat? Még a tél beállta előtt fölszerelnék
>egy ilyet :-). Látszólag mindene megvan, annyit vélek tudni róla, hogy
>vákuumszivattyú kell a beüzemeléshez. Igyekeztem tájékozódni vásárlás
>előtt,

Á, dehogy kell! Csak kulcsok kellenek, tiszta szerelés, és egy-két jó
sorrendben végrehajtott, egyszerű művelet. Ha érti az ember, nem is lehet
elrontani. Nekem 5-szor kellett csinálnom, mindig sikerült.

Most már marha késő van, de előbányászom valahol azt a leírást, amit már
másnak elküldtem.

>Más: vörösréz keményforrasztáshoz én PB gázos forrasztópisztolyt (max.~5kW)
>használok bevonatos ezüst elektródával. Piszok drága (2-3Ft/mm?), de nagyon
>jól működik még az én amatőr kezemben is. Viszont nagyon fontos egy
:-))) Én is pontosan ezt használom, és tényleg nagyon jó. Akkor volt nehéz,
amikor vastag réztuskókba kellett nagyjából egyszerre valami 20 db 5-ös
manganin huzalt beforrasztani. De végül az is sikerült. Téglába vágtam a
réztuskónak megfelelő fészket, tehát onnan nem tudott a hő lesugározni, így
egyoldalról melegítve sikerült a művelet.