[Epitesz] Apro jogi kerdes

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2005. Aug. 31., Sze, 22:02:36 CEST

> ha a "talajhoz rögzítés" nem kell, akkor az eredménye "nem
> építészeti", -> ergo  nem kell ép. eng, meg minden fityfene
>
> pl. készítesz egy kívülről "épületnek látszó", de szerkezetében
> áttelepíthető szerkezetet, ami "a talajtól eltávolítás közben sem
> veszti el a funkcióját" (azaz nincs szétbombázva) (ld. Ptk.,
> Legfelsőbb Bíróság)
>
> és "erre varrjon gombot" az önkormányzat... :-) :-) :-) :-)

Ez a módi kifejezetten jól használható (mobil)garázsok építéséhez. Különösen
akkor válik előnyössé, amikor a telek teljesen be van építve, azaz a
vonatkozó beépíthetőségi határokat már elérte, illetve túlhaladta időközben
a szabályozás a tényeket. Én is ilyesmire fogok kényszerülni asszem.
Méghozzá valszleg kerekeken gördülő szerkezetet fogok vmikor csinálni, és ha
szükséges, fogok is élni az ide-oda áthelyezés lehetőségével, ha már ilyen.
De azt is ki kell találni, mi legyen, ha orkán erejű szél van! :-)

Kültéri munkához vettem ilyen ócsó kínai sátrat, és meglepő, de ha a
kikötését nem a saját kanócával, hanem műszaki cérnával (hajlékony pvc
szigetelésű huzallal) csinálom, akkor jól bírja, Hónapok óta kint van, és
egy áthelyezéstől eltekintve, amikor nem volt rögzítve, nem tudta a szél
elvinni. Pedig volt pár vihar azóta.