[Epitesz] zuhanytalca

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2005. Júl. 7., Cs, 20:19:51 CEST

>     Ismerősöm kétéves lakásában a fürdő és a szoba közös fala a
>    padozattól kb 6-7 cm. magasságig nedves.(I.emelet, alatta
>    kapubejáró.) A túloldalon a zuhanytálca van, amit tavaly már
>    kibontottak, a szifont,és a csatlakozásokat újrkötötték, azt
>    lepróbálták, a tálca és a csempe találkozásánál szilikonnal tömítettek.
>     A víz azonban továbbra is nedvesíti a falat. :((

Nincs itt minden info.
Lehetőségek:
- ha a szifon eléggé el nem ítélhető módon a zuhanytálca kifolyója alatt
van, akkor nem biztos, hogy nem telik meg, és nem folyik ki fölül, ahol már
nincs a zuhanytálca aljával tömített kapcsolatban. (Helyesen a szifon máshol
van, pl kinti összefolyó, és oldalról folyik bele a zuhanytálca vize. De
tegyük fel, hogy így van, nem ez a baj.)
- hiába van a zuhanytálca és a széléről induló csempe szakszerűen
körbeszilikonozva, ha netán a csempék nem igazán jól vannak felrakva, és a
csempék között bejuthat a víz a falhoz.
- a zuhanytálca mellett is szokott víz lenni fürdés után, amit ugyan jobb
esetben a fürdés befejeztével felmosnak, de addig is, bejuthat a víz a
falhoz, ha itt nem igazán gondoltak erre.
- Ha hosszabb fürdés-szünet után se csökken a nedvesedés (pl nyaralásnál
lehetne kipróbálni), akkor a zuhanyhoz vezetett nyomóvezetékekkel is lehet
baj. Gondolom, az is csak valahol a falban megy. Persze innen nem lehet
tudni, csak mint egy lehetőség. Vagy más cső, aminek közvetlen köze nincs a
zuhanyhoz.
- Megtörténhet, hogy ezen csövek valamelyike, ami hideg vizet visz, nincs
hőszigetelve, és "izzad" a falban, majd ez a víz le is szivárog.
- Lehet, hogy bár újrakötötték a lefolyókat, és ki is próbálták, még akkor,
amikor mindent lehetett látni. Ilyenkor a zuhanytálácát a vízesek
alátámasztva otthagyják, hogy majd jön a kőnyűves, aki majd körbefalazza,
majd a burkoló (vagy szintén a kőműves) leburkolja. Tehát simán lehet, hogy
jól elmozgatja az egészet, és a vizesek próbája innentől mintha meg se
történt volna. Még az is lehet, hogy el is töri vmelyik lefolyócsövet, és
vagy észreveszi, vagy nem, de mélyen kussol, max odapancsol némi maltert.

Ha ezek közül egy se áll fenn, hirtelen nincs ötletem. :-)

Ha figyelmesen bontanak, ki kell derüljön, honnann folyik oda a víz. De
gyanús, hogy nem lehet elkerülni az újabb bontást. :-( Hacsaknem szarvas
csempézési hibákat lehet találni.