[Epitesz] Epitesz digest, 10 kötet, 13 szám

Pataki István ipataki at ipataki.axelero.net
2005. Júl. 19., K, 16:42:26 CEST

Sziasztok!

> Hmm... minek hajópadló, ha a tetejére kerül padlószőnyeg?
>[...] Megvetted már a hajópadlót?

Meg! :-(

>Mert nagyon tudnak vetemedni, ha egy kis lyuk
>van valamelyik oldalán a fóliának, és az az oldal jobban megszívja magát
>vízzel. 3m hosszon 3-4 cm is lehet ez a vetemedés, és nagyon nagy erő kell
>ahhoz, hogy a helyére tudd húzni... :(

Mint írtam, a helyiség jellegéből adódóan száraz a padozat és ez időben alig
változik.

>5/8 cm párnafa (+gumi alátétlemez)
>2 cm párnafa
>2 cm hornyolt hajópadló
>Mint látható, egyáltalán nem szükséges a PE hab, hiszen tetőtéri
helyiségről
>van szó, ahol nem kell az alulról jövő nedvesség ellen védekezni.

Nem is, ezt "aljzatkiegyenlítésre" és lépéshang szigetelésre gondoltam.

>Hangszigetelésre pedig a gumialátétnél jobb nem kell.

Azért ezzel vitatkoznék. A gumi sokkal sűrűbb anyag, sztem jobban vezeti a
hangot.

>Ha jól értelmezem, a műanyag alatt beton van. Akkor viszont
>arrafelé nem fog szellőzni, hiába vannak lyukak a műanyagon.

Én úgy gondolom hogy a normál beton - tehát amiben nincsen semmi vegyi
adalék és a sóder szemcsearányai miatt sem teljesen homogén - nem
vízszigetelő és főleg nem páraszigetelő, vagyis az esetleg rákerült
nedvességet beszívja, és ahol lehet, elpárologtatja. Tévhit lenne?

Mivel a padló a lehető legvékonyabb kell legyen - padlástérben kicsi a
belmagasság - ezért nem terveztem párnafát. Így viszont szétcsúsznak a
deszkák, mert dilatációs hézagot kell hagyni. Ezért gondoltam, hogy
pontozva - pl. fél méterenként - vagy teljes hosszában ragasztanám őket
egymáshoz. Azt sajnos nem tudom, mikor gyártották és hol tartották,
látszólag nincsenek vetemedve és műanyag fóliába vannak csomagolva, ahogyan
a Baumaxban árulják.

Van valakinek ötlete, hogyan lehetne másként mégis egymáshoz rögzíteni őket?
Esetleg körben, a dilatációs hézagot olyan rugalmas, de nagy modulusú
anyaggal kitölteni, hogy a deszkákat összenyomja, de a szélesség és
hosszváltozásokat mégis a falak szétnyomása nélkül fölvegye? Purhab,
nikecell, szilikon gumi vagy gumi tömítőszalag jöhet számításba. Mit
gondoltok?

pi