[Epitesz] Epitesz digest, 10 kötet , 13 szám

Zsiráf zsiraf at mylinux.hu
2005. Júl. 20., Sze, 02:37:44 CEST

2005. július 19. 16:42 keltezéssel Pataki István alábbiakat küldte drótpostán:
> Sziasztok!
Hali!

> Én úgy gondolom hogy a normál beton - tehát amiben nincsen semmi vegyi
> adalék és a sóder szemcsearányai miatt sem teljesen homogén - nem
> vízszigetelő és főleg nem páraszigetelő, vagyis az esetleg rákerült
> nedvességet beszívja, és ahol lehet, elpárologtatja. Tévhit lenne?
Szerinted merre fogja párologtatni? Nagy valószínűséggel lefelé. Persze ez
csak abban az esetben gond, ha valóban történik egy baleset és nagyobb
mennyiségű folyadék kerül a padló alá. Akkor ugyanis a beton nem párologtatni
fogja, hanem átereszteni.

> Mivel a padló a lehető legvékonyabb kell legyen - padlástérben kicsi a
> belmagasság - ezért nem terveztem párnafát.
Hajópadlóról lévén szó, legalább egy réteg (2 cm) párnafa használata
mindenféleképpen javallott.

> Így viszont szétcsúsznak a deszkák, mert dilatációs hézagot kell hagyni.
Így viszont biztos, hogy nem tudod majd megfelelően rögzíteni őket, mert csak
két oldalról fogja majd a fal összeszorítani.

> Ezért gondoltam, hogy pontozva - pl. fél méterenként - vagy teljes hosszában
> ragasztanám őket egymáshoz.
Mégis milyen ragasztóra gondoltál? Merthogy az ilyen célra használt ragasztók
(pont azért, hogy még lehessen igazgatni a léceket) nem azonnal kötnek.

jókat:
--
 .~.
 /V\