[Epitesz] Vezetekeles

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2005. Júl. 20., Sze, 09:30:03 CEST

>Használj nyugodtan egyszerű villanyszerelési gégecsövet. Az olcsó és bőven
>tud annyit dilatálni, hogy >ne szakadjon el. Vezetéknek pedig MCu vagy Mkh
>tipusú, egyeres vezetéket, vagy bármit, ami befér a

Igen, ezt szokták használni. Láttam már fűtésvezetéket is ilyen csőbe húzva
(pontosabban a gégecsövet húzták a fűtésvezetékre) használni, és a
radiátorokat az aljzatbetonban toronyiránt közelítették meg.

Azért azon marhára meglepődnék, hogy a betonban egy bármilyen pvc cső, akár
a mezei barna villanyász cső hőtágulástól elrepedne. A pvc jóval rugalmasabb
anyag. Amíg egy vascsőben (hogy precíz legye, acélsőben) megfagyó víz a cső
szétrepedését okozhatja, ugyanez a pvc csőben max dugót képez, szét sose
repeszti. És ezekbe az aljazatbetonokba manapság illik némi négyzethálót is
rakni.