[Epitesz] Vezetekeles

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2005. Júl. 20., Sze, 10:09:00 CEST

>Apropó, vezetékelés...
>Józsi, Te (ha jól emlékszem) már dolgoztál a vizesek által használt réz
>csővezetékkel? Forrasztáskor >mire kell figyelni? Mennyi pasztát rakjak rá?
>Kell-e minden esetben ónt is rátenni? Jót tesz-e neki, ha >forrasztás után
>lehűtöm a szerelvénytartó rézöntvényt (a cső max. lágyabb lesz)?
>Hirtelenjében ennyi jutott eszembe.... Jaaaa, ugyanis vizet szerelek a
>lakásunkban, és nem akarom >kétszer csinálni :-))

:-) Meg tudom érteni.
Mire kell figyelni?
Az összeforrasztandó felületek legyenek tiszták. Drótkefe. :-) Lehet kapni
olyan drótkefét, amit bele lehet dugni az adott fittingbe, hogy belülről
fémtisztára pucold. Pár mozdulat, és tökéletes lesz.

Előónozni nem csak hogy nem kell, nem is célszerű, nem fogod tudni
összerakni.

Lehet kapni azt az óntartalmú forrasztópasztát azokon a helyeken, ahol a
szerelvényeket is lehet kapni, amivel bekenve a felületeket (én mindkettőt
bekentem), összedugás után csak fel kell melegíteni, illetve kis ónt
utánaengedni a réseken. Jól láthatóan meg fog folyni a pasztából odakerült
ón, és rögtön bevonja a felületeket.

Ha nagyon megbuggyantod ónnal, belül nagy folyások keletkezhetnek.

A rézscső nem a hirtelen lehűtéstől lesz lágyabb, hanem már magától a
felmelegítéstől, de gyanús nekem, hogy ez még nem az a hőmérséklet. Vagy
igen, nem tudom, de nálam nem volt ebből probléma. Igaz viszont, hogy nekem
mindig igen rövid darabokkal kellett dolgoznom, olajedény oldalára szerelt
radiátorokat kellett csak bekötnöm.

Gáz-vizesek úgy használják (tudom vkitől), hogy pl egy cirkó alatti
bonyolult kötésrendszert összeálíltják készre, aztán nekiesnek, és
végigmelegítik az egészet, és kész is. Egyszer egy elég bonyolult ilyen
összeállítást is láttam egy kombi, tartályos cirkó alatt. Olyan volt, mint
az a csöves képernyővédő. :-) Ezt meg se lehetett volna csinálni pl
hegesztéssel, vagy menetekkel, de a gázosoknál manapság elterjedt
markolópréses módszerrel sem.