[Epitesz] Vezetekeles

Kathi Imre imre.kathi at eon-hungaria.com
2005. Júl. 20., Sze, 10:33:50 CEST

>Az összeforrasztandó felületek legyenek tiszták. Drótkefe. :-) Lehet kapni
>olyan drótkefét, amit bele lehet dugni az adott fittingbe, hogy belülről
>fémtisztára pucold. Pár mozdulat, és tökéletes lesz.

Ez stimmel, vettem ilyet!

>Előónozni nem csak hogy nem kell, nem is célszerű, nem fogod tudni
>összerakni.

OK, erre is gondoltam

>Lehet kapni azt az óntartalmú forrasztópasztát azokon a helyeken, ahol a
>szerelvényeket is lehet kapni, amivel bekenve a felületeket (én mindkettőt
>bekentem), összedugás után csak fel kell melegíteni, illetve kis ónt
>utánaengedni a réseken. Jól láthatóan meg fog folyni a pasztából odakerült
>ón, és rögtön bevonja a felületeket.

Ezt is vettem, sőt ki is próbáltam néhány darabon

>Ha nagyon megbuggyantod ónnal, belül nagy folyások keletkezhetnek.

Erre viszont nem gondoltam, hogy belül fog megfolyni. Arra gondoltam, hogy kívül cseppen le.

>Gáz-vizesek úgy használják (tudom vkitől), hogy pl egy cirkó alatti
>bonyolult kötésrendszert összeálíltják készre, aztán nekiesnek, és
>végigmelegítik az egészet, és kész is. Egyszer egy elég bonyolult ilyen
>összeállítást is láttam egy kombi, tartályos cirkó alatt. Olyan volt, mint
>az a csöves képernyővédő. :-) Ezt meg se lehetett volna csinálni pl
>hegesztéssel, vagy menetekkel, de a gázosoknál manapság elterjedt
>markolópréses módszerrel sem.

Hu-húú, ha nem vigyázok még gáz-vizes leszek :-))
Én pontosan ezt a metódust követtem eddig.... Csak még nincs megtisztítva és bepasztázva...
Nálam is elég bonyolult rendszer van kialakulóban...

A melegítéskor körbe-körbe kell-e melegíteni a lánggal vagy elég az egyik oldalon megtámadni a hővel a kötést?
Ugyanis nálam ez csak rekonstrukció. A csempék már ott vannak a falon (konyha, fürdőszoba), a csövek pedig falonkívüli szereléssel készülnek (panelház >> betonfal >> nem igazán javasolt megvésni a 4cm-es falat), így valamiféle hőálló anyagot teszek a kötés és a fal közé a melegítés idejére(klingerit lemezt tervezem).

Üdv, Imi
mailto:imre.kathi at eon-hungaria.com

WSAPP:
Ez a level virusellenorzesen esett at!
This message was checked against viruses!