[Epitesz] Vezetekeles

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2005. Júl. 20., Sze, 12:12:30 CEST

>Hu-húú, ha nem vigyázok még gáz-vizes leszek :-))

:-) Minden esélyed megvan rá. Sokkal jobban keresnek, mint a villanyászok
(bizonyos fajtái).

>Én pontosan ezt a metódust követtem eddig.... Csak még nincs megtisztítva
>és bepasztázva...
>Nálam is elég bonyolult rendszer van kialakulóban...

Akkor nem is nagyon tudnád másképp megcsinálni.

>A melegítéskor körbe-körbe kell-e melegíteni a lánggal vagy elég az egyik
>oldalon megtámadni a hővel a >kötést?

Nekem muszáj volt körbe melegítenem, mert gyorsan kellett, és úgy, hogy a
másik, szomszéd kötés, meg volt ott érzékenyebb alkatrész is, ne melegedjen
fel, ezért adtam neki rendesen, és körbe.

Ha össze van rakva az egész, akkor nem muszáj körbe, nem is biztos, hogy
tudod, mert nem férsz hozzá. A réz hálistennek marhára vezeti a hőt, nem
lesz vele gondod. Azért valami módszert agyalj ki rá, hogy lássad, mi van
hátul. Pl fogorvosi tükör... :-) Vagy hátul is nyomod neki az ónt, és ha ott
is megolvad, akkor már valszleg jó.

>Ugyanis nálam ez csak rekonstrukció. A csempék már ott vannak a falon
>(konyha, fürdőszoba), a >csövek pedig falonkívüli szereléssel készülnek
>(panelház >> betonfal >> nem igazán javasolt megvésni >a 4cm-es falat), így
>valamiféle hőálló anyagot teszek a kötés és a fal közé a melegítés
>idejére(klingerit >lemezt tervezem).

Lehet azt is, de sima vas- vagy alulemez darab is tök megfelel. Sőt, ha egy
jó fényes lemezt találsz, ami tükörként is funkcionál, az a legjobb, mert
látod, mi történik a túloldalon. Pl hogy olvad-e az ón, ha odanyomod. Valami
darab koracéllemez, ami tükrösre van (elektro)polírozva. Lehet ez vmi
konyhai edény, vagy abból e célra lemezollóval leszabott darab. :-))))
Különben a gázosoknak tényleg van ilyen tükrös lapjuk. Néha a cső fal felőli
részének a hegesztését tükörből csinálják. Az már nem semmi, ugye? Tükörből
utánfutóval tolatni még csak-csak (nekem az is csak nyögvenyelősen megy), de
hegesztni...!