[Epitesz] konvektor hokapacitas noveles

Varga Tibor varga at gyogyinfok.hu
2005. Nov. 23., Sze, 13:10:53 CET

Sziasztok!

Egy másik listán indult a levelezés.
-------Elso" levél----------

Adva van egy FÉG lemezes konvektor ami két állapotú, ha fu"t akkor
kurva meleg ha nem akkor hideg.

A teteje vékony fém lemez.
Ha a lemez alá rakok 6-8 mm-es vas lemezt
az elvileg kiegyensúlyozottabbá teszi.

-------Erre reagáltam:---------------------
Pont tegnap láttam, hogy a kályha és a fal közötti részt kitöltötték
kövekkel.

Amikor ég a tu"z a kályhában, melegíti a köveket. Amikor elalszik, akkor
a kövek még jódarabig melegek.

A konvektornál is mu"ködik ez.
Az is nyereség, hogy a kövek és a fal kötötti ho"átadást csökkentheted így.

-----------------Erre reagált Király:---------------------------

Ez itt off, az építészen kellene beszélni róla, de ero"sen rontja  a
hatásfokot, ami amúgy is igen xar egy fali gázkonvektornál.
A ko" csak 100-szor jobb ho"vezeto" a levego"nél, a falnak jól átadja a meleget,
amely persze nem " konvektál", szóval rossz ötlet.

--------Eddig az elo"zmények---------------------

Ha nincs légrés a kövek között és a fal és a kövek között, akkor
egyértelmu"en igazad van.
Én úgy gondoltam, ugyan nem írtam le, hogy nem téglával kell kirakni,
hanem termésko"vel, köto"anyag nélkül, vagy minimális köto"anyaggal.
Így a levego" jár a kövek között. Ha meg a kövek és a fal között is légréteg van,
akkor az ott lévo" levego" szigetel valamennyit.
Azt, hogy mennyit, az a vita tárgya. :-)

A konvektor amennyire én ismerem inkánn ho"sugárzás formájában, mint ho"vezetéssel
ad le ho"t, fo"leg a fal felé. Ezt a ho"sugárzást tudja megfogni és pufferelni
az a ko", amit mögé rakunk. Késo"bb meg ho"vezetés, ho"áramlás útján a levego"
segítségével átadni a szobának.

Az külön vita lehet, hogy miként fér el ko" a konvektor és a fal között,
de erro"l írjon más. :-)

Kiváncsian várom a véleményket!

Üdv. Tibi