[Epitesz] konvektor hokapacitas noveles

Király,Gyula kingkey at axelero.hu
2005. Nov. 24., Cs, 04:53:35 CET

Üdv!

>A konvektor amennyire én ismerem inkánn ho"sugárzás formájában, mint
ho"vezetéssel
ad le ho"t, fo"leg a fal felé. Ezt a ho"sugárzást tudja megfogni és
pufferelni
az a ko", amit mögé rakunk. Késo"bb meg ho"vezetés, ho"áramlás útján a
levego"
segítségével átadni a szobának.<

Na, újra én..:}}}
A problémádra a másik listán már válaszoltam, ill. mások  tették, de:
1. A konvektor mögé inkább valami hővisszaverő kellene ( én 2 centi
alufóliázott hungarocellt faragtam mögé, de manapság készen is vannak
ilyesmik). Ezáltal a légáramlás megnő hátul, a fal hidegebb lesz, több meleg
marad belül.
2. A teljesen bináris működést nem nagyon értem, valami szakit kell
keríteni, mert mint írtam, ha teljes gőzzel megy a szerkezet, az nagyon
rossz hatásfokot eredményez.Valószínűleg a maximális lángot kellene
korlátozni, vagy valami csellel manuálissá tenni a szabályzást, de az én
automata ( talán F8 tip.) öntöttvasam sem teljesen bináris, bár annak
tényleg van hőpuffere.
Mindenesetre látványos a hőleadás javulása, ha a tetejét leszedem, ha meg az
egész burkolat hiányzik, Amerika..:}}}

Tavaly nem volt érkezésem, de idén ki fogom mérni , mennyivel csökken a
kimenő égéstermék hőmérséklete, már csak idő kérdése..
Amíg megvolt a 300 C-ig mérő hőmérőm, alaplángon 200 C körüli hőfokot
lehetett mérni, be is gyűjtöttem egy autóhűtőt, amit próbaképp felszerelek a
kijárat fölé úgy, hogy ne zavarja a kiáramlást, a meleg meg ugye fölfelé
száll, aztán megnézem, ki lehet-e hozni belőle, hogy jó messziről ( az
erkély másik végéből ) keresztülfújt levegőt mennyire melegíti fel. Ha elég
jó, akkor ehy szűrőn keresztül fújva, túlnyomásos lesz a kégli, kevésbé
porosodik..:}}}}