[Epitesz] konvektor hokapacitas noveles

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2005. Nov. 24., Cs, 10:00:40 CET

Király,Gyula wrote:

> Tavaly nem volt érkezésem, de idén ki fogom mérni , mennyivel csökken
> a kimenő égéstermék hőmérséklete, már csak idő kérdése..
> Amíg megvolt a 300 C-ig mérő hőmérőm, alaplángon 200 C körüli hőfokot
> lehetett mérni, be is gyűjtöttem egy autóhűtőt, amit próbaképp

A parapetes szerkezetben hol méred ezt a hőmérsékletet?
Ott egy kis darabon ellenáramban van a bemenő levegő és a kimenő égéstermék,
és szerintem kint kéne mérni, nem bent.

Másrészt én nem nagyon aggódnék emiatt az akár 200 fok miatt sem, mert bár
nem olyan jó, ha ekkora hőmérsékletű gáz kiáramlik, de az égés utáni
hőmérséklethez képest ez elég alacsony, szóval a hő valami kilencvenvalahány
százaléka bent marad.

Ha az égéstermék erősebben le van hűtve, felmerül a kicsapódás problémája,
ami akkora korróziót okozhat a kéntartalom (kénessav?) miatt, hogy nincs
kizárva, nagyobb lesz a kár, mint a haszon. Hacsaknem valami jó megoldással
erre is gondoltak.

Pl a kémény tetején kicsapatós hőcserélővel felszerelt kazánok hatásfoka
ezért lehet - nemtommilyen definícióhoz képest - 100% fölötti. Most hirtelen
elfelejtettem annak a kazános ismert vállalkozónak a nevét, akinek ilyesmi
termékei vannak.