[Epitesz] konvektor hokapacitas noveles

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2005. Nov. 25., P, 14:20:28 CET

Kálmán Miklós wrote:

> Ezzel csak annyi lenne a gondod, hogy nem menne vele a gazMEO.

Na ez látod komoly érv!
Bár már voltam olyan helyzetben, hogy jött a sima cirkót átvenni a gázos
pasi, de úgy volt megcsinálva, hogy a vízmelegítő része nem direkt a
zuhanyra... ment, hanem előbb a villanybojlerbe, aztán onnan ment el a
használati melegvíz. A faszi emiatt nem akarta átvenni az egészet. Marhára
összevesztünk, majndem elzavartam a francba, és már majdnem ecsetelni
kezdtem az értelmi képességeit, meg letojni a garanciát, míg végül vmi
rejtélyes okból kötélnek állt, és aláírta a papírokat.

(Aztán később javítani kellett a szerkezetet, mert telement a radiátorokból
álló mocsokkal, és láttam, milyen pofonegyszerű darabokra szedni, és
tisztítás után összerakni, és hogy alig van benne az elektronikán kívül, ami
igazán elromolhatna normál üzemben.)

> Bar mindennel lehet kicsit "megga'jverkedni" szoktam is, de gazzal,
> fustgazzal kapcsolatos dolgokban inkabb vagyok "ovatos duhaj" :)

Na de a szabadva vezetett kondenzcső és a füstgáz milyen galibát okozhat?
Sőt, felvetném, hogy ha nincs szifon, és a csatornába jut netán szénmonoxid
tartalmú füstgáz, az nem csak a patkányok halálához vezethet, hanem nagy
robbanáshoz is.

> Eredeti subjectre visszaterve, Janos tettel mar samotteglat a
> konvektor burkolata ala..? Azon filoztam, mit fog hozza szolni a
> hoszabalyzo, ha a jo meleg tegla (hokapac.) meleget hazudik neki,
> kozben a szoba meg mar kihult..

Nem lenne gond a konvektorral. Annak mindig valahol hátul van egy
tágulófolyadékon alapuló, kb 8mm átmérőjű és valami arasznyi csődarab
érzékelője, amire az elől lévő samottégla kevés ráhatással lenne. Ellenben a
hátul elhelyezett átmelegedett tömeg annál inkább.

Viszont ezt meg lehet oldani, nem nagyon rövid az a vékony cső, amivel be
van csatlakozva a szabályozóba, szóval ki lehet azt onnan hozni olyan
helyre, ahol a levegőt érzékelheti.
(Szerintem nem érdemes ennyire megbolygatni a rendszert.)