[Epitesz] konvektor hokapacitas noveles -> hotarolas

Bamer Balazs bamer at db.bme.hu
2005. Nov. 25., P, 15:06:57 CET

Szervusz HJózsi!

> Miii? A 30 centis falból csak 2 centi a hőtároló? Ez jó nagy mellélövés! :)
> Aki tanította, vajmi keveset foghatott a témából.

Ha öt, akkor is kevés. A tömeg jelentős részét (ami amúgy is kicsi a sok
levegő miatt) hatékonyan szigeteli a sok levegő.

Hogy jobban értsük (-: és eletrós legyen: a bent tégla kint szigetelés
lehetne egy koncentrált paraméterű RC szűrő, a Porotherm pedig egy
elosztott. Én ezeket sajnos nem tudom fölírni, de a lényeg az lenne, hogy
adott belső impedanciájú vezérlések hatására (bent is van kapacitás, belső
ellenállás és "nagy" feszültség, kint is megvan ez és "kis" feszültség)
időben hogy alakul a belső feszforrás kimenetén a feszültség.
Kérdés: milyen koncentrált RC-vel helyettesíthető az elosztott hálózat?

> Jó dolog ez a nagy hőkapac, de van egy dolog, amire - mivel ifjak vagytok -
> nem igazán gondoltok. Az ember, ahogy megy előre az időben, egyre szarabb,

Erre valóban nem gondoltam.

 							szia: Balázs