[Epitesz] konvektor hokapacitas noveles -> hotarolas

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2005. Nov. 25., P, 14:27:59 CET

Bamer Balazs wrote:

>   Szerintem a lakótérben kell hatalmas hőkapacitásnak lenni, mégpedig
> elválasztva a hőszigeteléstől. Ezért rossz a csak Porothermből épült
> ház, mert nagyon kicsi a hőkapacitása. Ha nincs külső szigetelés,
> akkor a szigetelés egésze elég jól el van osztva a tömegben, így
> belülről nézve az effektív hőtároló réteg kb. 2 cm (egyetemen
> tanították). Ha belülre

Miii? A 30 centis falból csak 2 centi a hőtároló? Ez jó nagy mellélövés! :)
Aki tanította, vajmi keveset foghatott a témából.

Azt nem mondom, hogy tökegyszerű kiszámolni egy ilyen fal hőtároló
képességét.

Jó dolog ez a nagy hőkapac, de van egy dolog, amire - mivel ifjak vagytok -
nem igazán gondoltok. Az ember, ahogy megy előre az időben, egyre szarabb,
megbízhatatlanabb hőfokszabályozóval bír. Ugyanazon a hőmérsékleten
tartózkodva egyszer reszketünk, mint a nyárfalevél, máskor meg leizzadunk.
Attól függően, hogy éhesek és álmosak vagyunk-e, vagy jóllakottak és
kialudtak, de sok mástól is.

Ekkor nagyon jó, ha gyorsan lehet hőmérsékletet változtatni.