[Epitesz] konvektor hokapacitas noveles -> hotarolas

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2005. Nov. 25., P, 15:53:16 CET

Kálmán Miklós wrote:

> Szia Balazs!
>
> Engem viszont fokozottan erdekelne a kerdes! :) Mivel a kulso
> hoszigetelesemet leszavaztak, nem marad mas, mint belulrol
> hoszigetelni.

Remélem, nem baj, ha én is írok vmit!

Kár, hogy leszavazták, belülről sokkal nehezebb jól megcsinálni, viszont
sokkal energiatakarékosabb lesz, ha eljártok otthonról. (Gyorsan hűl, de
gyorsan is melegszik). Ellenben topon kell lennie a hőfokszabályozónak, mert
alig lesz puffer, és a nagy hőfokingadozást ki kell lőni.

> fog menni, az egyik erintett szoba igy is eleg keskeny..) Elso
> gondolat volt a parnafazas, koze 1 rtg nikecell, ra egy rtg.
> nikecell, majd arra gipszkarton. Esetleg szukseg szerint kiegeszitve
> parazaro foliaval, de felmerult kozben, hogy lehetne nyugodtan tenni

Ha jó a fal, én nem párnafáznék. Ma már vannak ezek a színes, nagyon kemény
polisztirol habok is, pl az ausztrothermnél (nemtom, így írják-e), de
biztosan van máshol is. Lépésállóak, olyan kemények, modellezők is
használják. Ezt fel lehetne ragasztani, kínosan vigyázva arra, hogy a fal
ezután már ne lehessen kapcsolatban a szoba levegőjéve. Tehát a párazárás
nagyon fontos. (Különben a hőszigetelő réteg mögötti hideg falfelületen
folyton lecsapódna a pára, mindig lenne utánpótlása... penész stb.)

A Famulus által is írt zárt anyagok vmelyikével kéne csinálni, asszem
extrudált polisztirol habnak kéne lennie. De a széleken is gondoskodni kéne
a teljes párazárásról.

Utána meg valami jófajta szellőztető rendszerről, de legalább a páratartalom
szabályozásáról. Ez a baj ezzel a belső hőszigeteléssel. A fal nagy
párapuffert jelentene, ha kívülről lenne hőszigetelve. De ma már vannak
olyan szellőzésre használható hőcserélők (volt is szó róluk), amik a kifelé
áramló meleg, párás levegővel felfűtik a befelé jövő hideg friss levegőt.
Aztán vmi mással még beállíthatod a páratartalmat.

A gipszkarton meg ilyesmi nem is biztos, hogy annyira szükséges, de persze
más szempontból jól jöhet. Annak a felrögzítési módjait nem ismerem eléggé.