[Epitesz] konvektor hokapacitas noveles -> hotarolas

Bamer Balazs bamer at db.bme.hu
2005. Nov. 28., H, 14:32:10 CET

Szervusz Gyula!

> Miért is jó a hatalmas hőkapacitású ház?

Szerintem ezt nyáron lehet igazán értékelni. Ezt lehet érezni a
régi templomokban, a Műegyetem R épület földszintjén, de mindenképpen
földközeli szinteken. Extrém eset: nyáron délben 35 fok, bementem
aludni egy vályogházba, amit fák árnyékoltak (nem volt külön
hőszigetelés). Nem tudtam pokróc nélkül aludni, mert fáztam (ülni még
kellemes volt). Meg télen is, ha elmegy a fűtés, nem mindegy, milyen
hamar hűl ki...

> nincs, meg persze marhaság, de teoretice nem), ahol ha kilépek az ajtón, 5 C
> lesz, ha belépek, előtte 1 mp-el meg a kívánt hőfok?
Szerintem ez nem lenne túl előnyös a szerkezetnek, bútoroknak (de úgysem
lehet megcsinálni). Pl. páralecsapódás minden felületen, ha nem a
csontszáraz külső levegő volt bent (ami az ember működése, tevékenysége
miatt általában igaz).

> Minek fűtsek egész nap, ha 10 órán át nem vagyok otthon?
...viszont érdemes különválasztani a szigetelést a hőkapacitástól. Az
előbbit nem helyettesíti az utóbbi. Ha minimalizálod a házból kilépő
hőt, attól még jó lehet egy jó masszív hőkapacitás, és nem fűtesz többet,
mintha kapcsolgatnád. Szerintem nem időben, hanem térben érdemes különböző
hőmérsékletű helyiségeket csinálni: előszoba, háló hűvös, tároló
méginkább. Konyha fűtésébe érdemes bekalkulálni a főzés ideiglenesen
termelődő hulladékhőjét: akkor kapcsoljon le az ottani radiátor.
Szerintem ide sem kell olyan nagy meleg, mint mondjuk a nappaliba.

 							szia: Balázs