[Epitesz] konvektor hokapacitas noveles -> hotarolas

Király,Gyula kingkey at axelero.hu
2005. Nov. 28., H, 19:17:08 CET

Üdv!
>attól még jó lehet egy jó masszív hőkapacitás, és nem fűtesz többet,
mintha kapcsolgatnád. Szerintem nem időben, hanem térben érdemes különböző
hőmérsékletű helyiségeket csinálni: előszoba, háló hűvös, tároló <

Mint az előbb írtam, a semekkora hőkapacitású házam ( amúgy 80 m2, tehát
lakóház méret),
nyáron kifejezetten hideg, pedig alatta pince van.) Tény azonban ( mértem)
hogy a 25 m2-es szoba
estétől reggelig 5C-al lett melegebb, mert én fűtöttem..:}}

Ha most csak teoretice a téli átlaghőmérsékletet 0 C-nak vesszük ( több
amúgy) akkor a 20 C-hoz
20 fokos hőhidat kell kifűtened. Ha a napnak akár 1/3-ában csak 5 C a hőhíd,
számolhatod a spórolást. Persze durva lenne az 5 C tartása, de a lényeg az,
hogy gyakorlatilag csak a levegőt kell felfűtened, mert a fal is "azonnal"
felveszi a léghőmérséklete- nincs hőkapacitás-, és a Macskássy-képlet
szerint a falhőmérséklet közel fele arányban játszik a léghőmérséklettel.
Vagyis durván 30 foknak kell lenni 10 fok falhőmérsékletnél.

Gyula