[Epitesz] Gázkazán és kandalló párhuzamos mu"ködtetése.

Varga Tibor varga at gyogyinfok.hu
2005. Nov. 28., H, 16:14:10 CET

Sziasztok!

Auth Gábor wrote:

>  Sokmindentől függ.
>  Célszerű a gyerekszobába tenni a termosztátot, és a lenti radiátorokba
>pedig termosztátos szelepet. A kazánnak mindegy, ha fával fűtötök, mert
>hamar felfűti a fenti emeletet és leáll. Ha nagyjából egyforma gyorsan
>hül a két szint, akkor ha alul is hideg van, akkor fent is, így alul
>nyitnak a radiátor szelepek és beindul a fűtés a fenti hideg miatt.

OK.

Az gondom, hogy a gyerekek hőmérséklettűrése sokkal jobb, mint
a enyém vagy a feleségemé. 20-30 évvel ezelőtt az enyém is sokkal jobb volt.
Vagyis a gyerekek nem ébrednek fel egy kis hidegre vagy melegre. Én meg
vagy fázok, vagy izzadok,
alvás helyett, ha nem megfelelő a hőmérséklet.

Vagyis, ha alul befűtök a kandallóval, akkor a menyezet lesz a legmelegebb.
Az meg a gyerekszoba padlófűtéséül szolgál.
Vagy oda is jó hőszigetelés kell,
hogy a meleg ne felfele, hanem hősugárzás formájában lefele távozzon?

Üdv. Tibi