[Epitesz] Gazkazan es kandallo parhuzamosan

Pataki István ipataki at ipataki.axelero.net
2005. Nov. 29., K, 12:54:47 CET

Sziasztok!

Lehetne a földszinten és a teto"térben is 1-1 termosztát párhuzamosan és az
alsó szinten meg ho"mérséklet érzékelo"s radiátor szelepek. Ebben az esetben
a radiátorszelep és a termosztát összeveszhet, ha nem tudom megmondani a
radiátorszelepnek, hogy most ne automata üzemben mejen, mert most hideg a
kandalló és a termosztátnak kell eldönteni, hogy milyen meleg legyen.
Létezik ilyen radiátorszelep?

Ezt az "osszeveszest" nem ertem! Ha hideg van, kinyit a radiatorszelep, ha
melegebb van a beallitott erteknel, akkor lezar. A parhuzamosan kotott
termosztatot sem ertem! Ezek kozul ha valamelyik alacsonyabb homersekletet
erzekel, mint a beallitott ertek, akkor az EGESZ rendszer futeset inditja
el, figgetlenul a masik termosztattol.

A termosztatot olyan helyre kell szerelni aminek a homerseklete leginkabb
jellemzo az egesz (futott) lakas altalanos futottsegi allapotara, ezt
viszonylag kicsi (10-20perc?) idoallandoval koveti, es nem fog bekapcsolni
egy bejarati ajto nyitasra vagy egy szoba gyors kiszelloztetesere. Emelle
meg szempontnak tartom azt, hogy az epulet legkevesbe kifutheto reszen
legyen. A tobbi helyisegben ugyanis a radiatorokat lehet zarni, pontosabban
a csapokat csak annyira kinyitni, hogy a termosztat rendes mukodese mellett
az adott helyisegben is eppen az elvart homerseklet legyen. Ezeknek a
csapoknak a beallitasa hosszadalmas, ra lehet szanni tobb hetet esetleg az
elso telet. Igazabol azt a tervezesi hibat lehet igy korrigalni, hogy a
helyisegekbe nem a megfelelo teljesitmenyu futotestet allitottak be.

Ha valahol potlolagos futest van - pl. kandallo - ennek idoszakos mukodeset
jol kiegyensulyozza az ebbe a helyisegbe a futotest(ek)re szerelt
homersekletszabalyozo szelep. A helyiseg tulfuteset (ti. a kandalloval) nem
tudja megakadalyozni, de ha abban nem eg a tuz, akkor a radiator szelepet
addig nyitja ki, amig a helyiseg homerseklete el nem eri a beallitott
erteket.

pi