Re: [Epitesz]Epitesz digest, 13 kötet, 4 szám

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2005. Okt. 14., P, 07:15:28 CEST

Lord Hamilton wrote:

> Jol latod, valoban gond van a szigetelessel.  A terveimben szerepel,
> hogy az almennyezet elkeszulte utan, a padlason elteritek egy foliat,
> majd asvanygyapotbol, a 10 cm-esbol, rakok ra egy reteget. Ez persze
> nem orvosolja azt a gondot, hogy a para a hungarocell felett, a regi
> mennyezeten csapodjon ki. Szerintem a problema gipszkarton eseten is

De! Orvosolhatja.
Főleg, ha még növeled is ezt a kőzet- vagy üveggyapot réteget, és
gondoskodsz róla, hogy a hideg levegő ne tudjon direkt áramlással alámenni,
tehát körbe lenyomatod vmi léccel, nehezékkel. (Ha csak ennek a helyiségnek
a problémáját akarod megoldani, mert leterítheted az egész padlást is. :-) )

A dísz álmenyezet is hőszigetelőből van, de ha elég vastag padlásbeli
hőszigetelő réteg, nem rug labdába, és nem fog pára lecsapódni a plafonon.
Jó, egyszer-kétszer, amikor nagy gőzt csinál valaki, akkor igen, de
alapvetően a fal (ha nincs plafonig csempézve, vagy vízzáróan lefestve) jó
párapuffer.

> Ja es az almennyezet elemei kozt levo fugat kitoltenem ragaszto
> sziloplaszttal, megpedig a gombagatlo fajtaval. Ebben is most

A fenti esetben erre nincs is túl nagy szükség. Viszont lehet, hogy az a
fólia, amivel fölül lezárod, vagy ki lenne lyuggatva, vagy nem is nagyon
kéne. Ekkor a hőszigetelést át tudja járni a külső, feltehetőleg száraz,
hideg levegő, és a plafonon átdiffundáló nedvesség el tud távozni.

A hőszigetelés főlé meg végképp ne rakj párazáró réteget!! Különben szinte
csatakosra ázik az egész!

(Ha a plafon különben megfelelne esztétikailag, csak emiatt csúnya mindig,
akkor elég lenne ez a paldástéri hőszigetelés, hogy soha többé ne tudjon
penészedni. Ha repedezik, mert mozog a szerkezete, egy alkalmasan
megválasztott tapéta is segíthet rajta. Persze nem akarlak lebeszélni az
álmennyezetről, ha más okból is már beleélted magad.)