[Epitesz] Apro jogi kerdes

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2005. Sze. 5., H, 10:36:49 CEST

> Arra gondoltam is, hogy szerezni egy rakas rendesebb meretu
> porcelanszigetelot, es arra aggatni a drotot. Ember nem merne
> megfogni (-: viszont lehet, hogy ramvernek az elore kitervelt
> villamositas vadjat (-:

Az ötlet egész jónak tűnik. A vád ellen nem nehéz védekezni, ha úgy van
kialakítva, hogy láthatóan sok helyen a saját anyagával le van kötve minden
a földre, és csak nagyobb munkával lehetne azt leszabadítani, és odavezetni
vmi feszkót.

Viszont mégse jó megoldás. Egyrészt felhívja a figyelmet rá, hogy itt nagyon
van valami, itt valamit nagyon védeni akarnak, másrészt esztétikailag nem az
igazi valahogy.

De van egy olyan oldala is, hogy ha a 750kV-os távvezetéket is azért kell
fesz alatt tartani, jóllehet használaton kívül van, mert az alaménium ugye
kárbavész, akkor holmi villanypásztor kinézetű dolog nem lesz akadály a
gyűjtő szakembereknek. :-)

Viszont volna kérdésem. Milyen elfgodatható mechanikai kialakítást enged a
hatóság, azaz nem köt bele utólag sem? Látok zártszelvényeket fölfelé állni,
lapos-élesre kialakítva (persze nem éles az, csak az alakja olyan), de olyat
nem tudom, szabadna-e csinálni, hogy ha bárki át akar mászni egy kerítésen,
azt a tetejének a nagyon éles-hegyes mivolta elriassza. Vagy szó sincs itt
ilyen esetben se riadalomról? :-) Gondolom, olyan nem szabad csinálni, hogy
ha vki csak megfogja a kerítés tetejét, már helyből elnyiszálja a kezét
valami, mert annyira éles. Bár olyat már láttam régebben, hogy vki
betonkerítés tetejébe kiálló üvegszilánkokat betonozott.

(Ahogy a mostani amerikai eseményeket elnézem, bár a körülmények mások, ha
megbillen a konszolidált állapot, ott is elszabadul a pokol, ott is
fosztogatnak, rabolnak, még ölnek is. Szóval lehet, hogy nem Mo ilyen, hanem
maga az ember. Sőt, lehet, hogy nem is csak az ember, még lehet, hogy én is
ilyen vagyok, csak még nem tudom?)