[Epitesz] Epitesz digest, 12 kötet , 10 szám

zulu zulu at gportal.hu
2005. Sze. 28., Sze, 18:30:17 CEST

2005. szeptember 28. 13.37 dátummal Pluzsik András ezt írta:
> A tagolt felületeket továbbra is ecsetelni kell. (Az ecsetelés természetesen lehet jókora korong ecset is.) A lényeg, hogy
> a fafelületre az előírt védőszermennyiség felhordásra kerüljön. Ez általában egyszeri kezeléssel nem is oldható meg.

Az ecsetelés nem jó, én is azzal kezdtem, de mivel vízszerű az anyag, ezért a könyökömön több csorgott, mint a fára. Ne feljetsd el,
felfelé kell kenni, nem valami állványra helyezett munkadarab kényelmes simogatásáról van szó!

> 5. Szűk szakmai körökben tudják, hogy a száraz fában soha nem a szú perceg. Lehet az a szekrény lába,
> vagy az ágydeszka, esetleg a tető gerendája, a benne percegő "dög" soha nem a szú. Ez a tévedés egyszer
> bekerült a köztudatba és nem lehet a tévedéstől szabadulni. A hosszú vagy rövid testű fa szúról ugyan

Én akkor körülírom: ~1mm-es lyukak vannak a fa felületén, helyenként, ahol megkaparom a kérget (nem mindenütt sima
hántolt a felület), ott ~1mm átmérőjű kusza járatok vannak és fürészporszerű anyag pereg belőle. Ez a cincérlárva munkája?
A padláson sem szekrény, sem ágydeszka nincs, csak méteres por. (Az antennát már rég elvitte a vihar:-))
-zulu
PS: kopogóbogarat a diszkóveri csenelen láttam 1 sivatagi term.filmben.