[Epitesz] bemutatkozas + ket kerdes

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2006. Aug. 15., K, 11:23:40 CEST

Peter Princz wrote:

> Ket konkret kerdesem van, ontosabban rengeteg, ami kettore felfuzheto:
> 1. Fagerendak lekenese Xylamon-nal. Az egyik szobaban mar megcsinalta
> a felesegem, teddy hengerrel es ecsettel, de meg van egy masik, es ez

Nagyon helytelenül csinálta!! Mire végzett vele, gondolom, fuldoklott, nem
kellett volna.

Én régebben szorultam rá, hogy egy padlástér faszerkezeteit kezeljem le
ezzel, és próbálkoztam én mindennel, de mindenképp meg akartam fulladni.
Végül ezt eszeltem ki:

Vettem egy permetező masinát direkt erre a célra. Ez hallatlan termelékenyen
képes kiszórni az anyagot. Egy levegővétellel és álarccal több m2-nyi
felületet beszórtam, aztán pucolás onnan. Amikor kiszellőzött annyira, hogy
megint oda lehet menni, vagy inkább előtte máshol levegőt véve egy újabb
roham, és megint pucolás.

Már ha valóban ragaszkodni kéne ehhez a szerhez, Belső térben nem az igazi.
Jó sokáig használhatatlan az a tér ottartózkodásra. Biztos vannak más, erre
alkalmas anyagok is, amik nem ilyen cikisek.

> Utolso kerdes ezzel kapcsolatban: ez egy furdoszoba bojlerrel, a magas
> paratartalom miatt az osszes pok es bogar a kertbol igyekszik ide
> bejutni. A vizparara tekintettel nem kell a Xylamon mellett meg valami

Szúnyogháló? :)

> 2. Kert & bogarak. Van egy kis kert, tulajdonkeppen koro es sitt
> minden, eleg gyorsan nonek, ugyhogy megtanultam kaszalni es kethetente
> lekaszalom. Eleg sok a bogar es pok, mind a hazba igyekeznek,
> kulonosen az emlitett furdoszobaba. Engem nem zavarnak, csak 4 novel
> elek egyutt, akik meg felnek a poktol, es a kislanyaim meg raadasul

Akkor elérkezett az idő arra, hogy nagy türelemmel megismertesd őket a
pókokkal, megmutogathatod egyenként őket, hogy nem bántanak, és milyen
fantasztikus ügyességgel tudják a hálókat megszőni (egy-egy alkalom
kiszúrható, amikor éppen ezt teszi egy pók). Illetve mit csinál, ha pl egy
legyet fogsz, de még mozog, és belököd a hálójába. Aztán belenyúlsz egy
pókhálóba, és megmutatod, hogy a pók nem megenni akar majd téged, még csak
megcsípni sem, hanem menekülőre fogja, és látni lehet, mennyire fél. Hogy
ott lóg  egy fonálon a kezeden, és ügyesnek kell lenned, hogy máshova
eljuttassad, mert anyira menekül, hogy leszáll a fonálról. Aztán el lehet
magyarázni, hogy a pókfonál micsoda egy fantasztikus anyag, milyen nagy a
szilárdsága, mivel vetekszik... szóval kicsit ki kell kupálódni. Úgy nem
lehet ilyen helyen élni jóérzéssel, hogy az ember mindentől fél, semmit nem
ismer. Ha netán Te magad nem vagy kikupálódva a témában, itt az ideje, hogy
együtt a család, tegye meg. Utána lehet olvasni, egymásnak megmutogatni
felfedezéseket, érdekességeket. Ami nem jelenti persze, hogy egy tonnányi
pókkal a lakásban kéne élni. Viszont észre lehetne venni, hogy a pókok a
szúnyogokat is kajálják, szóval még hasznos is. A szúnyog sokkal
kellemetlenebb, mint a pók.

Mostanában a pókoknak nagy szezonjuk van. Észrevettétek biztos, hogy amikor
kiléptek az ajtón, jó esély van rá, hogy az ajtó is be van szőve, vagy más
helyek, ahol két valami egymástól 1-2 m-re van, az "átjáró" köztük
pókcsapdává vált. Ekkor lehet óvatosan pókostul elköltöztetni a pókot onnan.
Persze úgyis jön helyette másik. Ha meg nincs kedvetek vacakolni vele,
egyszerűen némi hadonászással vagy seprűvel kell aznap ott először elmenni.
A pók biztosan nem marad az emberen, csak a hálója, ezért kellhet csak a
segédeszköz.

> Igen am, de a nejem sziklakertet almodott a sarokba, es valahol
> olvasta, hogy ahhoz meg direkt jo a sitt.

Nem értek hozzá, de ez nekem meglepő. :-) A sziklakert az nem véletlenül
nagyobb kövekből és termőföldből áll?