[Epitesz-barkacs] boyler javítás

Kathi Imre imre.kathi at eon-hungaria.com
2006. Dec. 19., K, 10:20:26 CET

Én elkövettem a beharangozott "hibát".

Az én közel 20 éves, 200 literes bojlerem is hasonló módon csöpögött a pereménél. Tömítettem, csavaroztam, de csak csöpögött.
Nagy elhatározás, vettem egy 100 literes olasz bojlert [elég lesz az nekünk felkiáltással:-))], mivel az új Hajdú "megfizethetetlennek" tűnt. Különben is sok helyet foglalt volna el az amúgy is pici konyhában, ez pedig belesimul az új konyhaszekrény kínálta sarki mélyedésbe...
Na ez a döntés volt az életem egyik rossz döntéseinek egyike:
- már egy hónap múlva olyan "vízköves" hangja volt, mint a réginek egy-két év után. A felfűtés alatt állandóan ki-be kapcsolgat. Ez azt jelenti, hogy fűtés bekapcsol (lámpa is világít) és a sistergő hang megjelenéséig fűt (gondolom a vízkőrétegben felforr a víz) majd egy perc múlva kikapcsol. Két-három perc szünet (visszahűl a szabályzó) után ismétlődik a ciklus, amíg csak az "éjszakai áram" jelen van.
- alkatrész utánpótlás témakörben nem sok jóval vigasztaltak, sőt ha kapok is ne reménykedjek az egyszerű cserében (a fűtőszál és az anód cseréjére kb. másfél gyufásdoboznyi helyet hagytak ki az olaszok, a vízkőre egyáltalán nem számítva
- az oldalán lévő hőfokmérő a "forró" tartományba még soha sem tudott felkúszni, hiába állítottam maximumra a hőfokszabályzóját (a fedél alatt)

Ezek után csak visszasírni tudom a régi tipust, és ha lesz rá módom, ki is cserélem egy 120 literes Hajdúra!!! Ismét igazolást nyert az az örökbecsű megállapítás, miszerint a drága sokszor olcsóbb (illetve az olcsó sokszor drágább)!

Üdv, Imi
imre.kathi at eon-hungaria.com

U.i.: van-e tippje valakinek, hogy miként tudnám fentebb csalni a vízhőfokot??