[Epitesz-barkacs] boyler javítás/napkollektor

Zsolt epitesz at telectronic.hu
2006. Dec. 19., K, 12:51:01 CET

holnap vagy holnap után boyler nagyfelújítás lesz, mert csempézek is, meg
festek is, és ehhez leszedem a boylert és nekilátok a beragasztásos, stb..
szigetelésekkel, aztán majd meglátjuk.

viszont a napkollektort én úgy gondoltam ki, hogy a tetôre KPE csô és ez
megy a melegvízvezetékre, míg a másik fele egyszerűen a hideg vízre és nem
kell semmilyen hôcserélô meg semmi sem, max egy nyomás csökkentô az elejére,
hogy ne pukkadjon szét a boyler, bár ki kell neki bírni a teljes 6 baros
üzemi nyomást, max a tömítésnél fog folyni :).

igaz ez csak nyáron működik, de csak a KPE csô árába kerül a cucc és nem
kell semmilyen utólagos átalakítás sem esetleg egy elzáró még a csôbe .

felmerült egy kérdés közben, hogy a KPE csô milyen hôfokot bír el ?
van errôl valakinek infója ? 80-100 fokot kibír ? anélkül,
hogy a benne lévô nyomás lufikat csinálna belôle

köszi

zsolt

> Most egyébként azon agyalok, hogy a régi Hajdú bojlerbe eszkábálok egy
napkollektorhoz csatlakoztatható hőcserélőt. Annak jó nagy a zárólapja,
melyre lehet hegeszteni egy tartórudat és erre pedig rézcsőből egy spirált,
ami éppen befér a lyukon és végigér a tartály belsejében. Fűtéstechnikai
boltokban láttam tekercses kiszerelésben rézcsövet. Ebből csinálnám a
bojlerbe a spirált, illetve a házilagosan kivitelezett napkollektorban is ez
lehetne a csőkígyó. Így egyen keresztmetszetű lenne a rendszer. Könnyen,
házilagos technológiával is meg lehet munkálni, a kollektorban pedig könnyen
forrasztható lenne a csőhöz a rézlemez, mely az abszorbeáló felületet
növelné...