[Epitesz-barkacs] napkollektor - hűtés

Zsolt epitesz at telectronic.hu
2006. Dec. 20., Sze, 11:20:40 CET

> A KPE csöveknél hogy van ez pontosan? Ez ugye nem ragasztható, tehát
valami
> egész más módinak kell lenni, és így nem világos, hogy mit tekerek mivel
> össze, és mit jelent az, hogy "rátömít". :-) Vannak itt valami gumigyűrűk,
> vagy ilyesmi, és rászorítja valami a csőre az idomban? Mint egy
> tömszelencénél?
igen, gumigyűrűs megoldással csinálják és tényleg jó, viszont ragasztani nem
lehet csak a drága idomokkal szerelni vagy műnyag hegesztôvel úgy ahogy az
utcán azokat a kb. 30 cm átmérôjűeket hegesztik egymáshoz.

Jól kidolgozott rendszer ez csak az idomok meg a csô nem olcsó mulatság
pláne 52 db könyökkel és 468 méter csôvel+kapcsolódó szerelvényekkel.

(és kisérletezni, ki tudja milyen eredménnyel drága)

PVC csôvel és idomokkal hasonlóan nem lesz olcsó, ezért gondoltam a saját
legyártást, mert van kb. 1000 kg erre alkalmas PVC darám, meg extrúder.

A párakicsapódás az lesz, de van a cserép alatti fólia amin végig tud folyni
az a rengeteg néhány liternyi víz :), sôt mire lefolyna azon meleg fólián el
is párolog valamennyi.
Megaztán szerintem az elsô két sorban lesz pára kicsapódás, mert az 50-60
fokos meleg hamar a harmatpont fölé melegíti a csövet és a 3ik sor feletti
részeken már nem lesz olyan mértékű párakicsapódás, sôt ez egyre feljebb
jutva teljesen megszűnik, hiszen a tetején már meleg víz fog távozni.

zsolt