[Epitesz-barkacs] napkollektor - hűtés

Acs Gabor agabor at electrodesign.hu
2006. Dec. 20., Sze, 11:43:59 CET

Akkor felteszem a kérdést, hogy mire való ez igazából? Az eredeti levelet
csak később olvastam, ahol azt írod, hogy hűteni akarod a házat. Az 50-60
fokos rész erre már nem alkalmas. A hatásfok szerintem meg sem közelíti egy
rendes napkollektorét, viszont a tetőszerkezet rendesen megvariálódik. Nem
hiszem, hogy ez a legjobb megoldás.

Lehetne trükközni a hőszigeteléssel, hogy fenn több, lenn kevesebb, vagy
lenn a csövön kívül, fenn a csövön belül... De lesz majd tél is, akkor a
tisztességes szigetelés a cél.

A cserepek alá betervezett párától meg én nagyon írtóznék, gyilkos dolog tud
lenni.

Gábor

A párakicsapódás az lesz, de van a cserép alatti fólia amin végig tud folyni
az a rengeteg néhány liternyi víz :), sôt mire lefolyna azon meleg fólián el
is párolog valamennyi.
Megaztán szerintem az elsô két sorban lesz pára kicsapódás, mert az 50-60
fokos meleg hamar a harmatpont fölé melegíti a csövet és a 3ik sor feletti
részeken már nem lesz olyan mértékű párakicsapódás, sôt ez egyre feljebb
jutva teljesen megszűnik, hiszen a tetején már meleg víz fog távozni.

zsolt

Epitesz levelezőlista
Epitesz at enaplo.hu