[Epitesz] gyors segitseg kellene árakról

zulu zulu at gportal.hu
2006. Jún. 24., Szo, 12:25:43 CEST

2006. június 23. 20.34 dátummal info at ottomat.hu ezt írta:
> Itt Szegeden
>     járólap lerakás: 1000...1600Ft/m2 + Áfa
>     csempézés:        1200...1600Ft/m2 + Áfa
>     gipszkarton        1000...2000Ft/m2 + Áfa

Én, ha lehet beállok segédmunkásnak. Pillanatnyilag is építkezek. A kőmű mester 12eHUF napidíjat kér, akármi
a munka és - tapasztalatom szerint - jobban megéri, mint mindent kiadni a mesternek. 1 nap alatt letettünk ~30m2
járólapot együtt. Számlát nem kérek, így jelentősen ócsóbb (nemcsak 20%-al), és a folyamatos ottlétem miatt
nincs pocséklás & időhúzás. Hajtom mint a meszes végig effektív 8h/napot. 110m2 gipszkartonozás pl. 36eHUF volt.
Komplett padlófűtés kivitelezése, kazán felszerelése, víz/csatornavezetékek kiépítése 120eHUF volt.

> Nagy a szórás. Mestertől,mennyiségtől,helytől függ.

Úgy szoktak 1ezkedni, hogy komplett kivitelezés és akkor m2 ár, vagy biztosítod a segédmunkát és akkor van 1 fix
napidíj.

> Amennyiben csak néhány négyzetméterről van szó,akkor általában a magasabb
> áron vállalják!
> A gipszkartonozásnál vigyázni kell arra,hogy a mester a díjért mit vállal.
> Van aki gletteli is,van aki azt mondja,hogy a glettelés a festő dolga.

Inkább gipszkartonozáskor kell glettelni, ugyanis a karton felszerelése előtt cirka 45 fokban késsel le kell tompítani
az élét a kartonnak. A felszereléskor pedig 1-2 mm légrést hagyni kell a kartonok között. Utólag ez nem megy! Erre azért
van szükség, mert a glettnek kell valamennyi felület a jó tapadáshoz. Felszerelés után glett megy a résekbe, majd 5 cm széles
üvegszálas öntapadó gipszkarton szalaggal befedni, végül simító glett. Ja és a kartont száraz időben érdemes csinálni.
A munkához (esetemben) 2 segéd kellett: felemeli/tartja, a kőmű pedig felcsavarozza.
-zulu