[Epitesz] (reszben) valyogfal rendbetetele

Zsolt epitesz at telectronic.hu
2006. Május. 24., Sze, 22:56:49 CEST

>sajnos a gipszkartoncsavar pedig az azert fekete, mert
>speci bevonata van,
Azért fekete mert a hôkezelés folyamán megfeketedik.
Semmilyen spéci bevonat nincs rajta.

>2) Mivel erositsem a gipszkartont a falhoz? A fal nedvessege miatt
>femcsavarok nem lesznek tartosak.
Szerintem az a csavar 5-6 év alatt fogy el... addig ki tudja mi lesz még???
a ház is összedôlhet addig :)
Vagy veszel rozsdamentes csavarokat :) jó drágán....
Vagy a dryvit müa. dübelekkel próbálkozol. Vagy gyártok neked POM-ból müa.
szeget :) Esetleg 100-as szegekkel, azok tovább bírják.

De ha bekartonozod, akkor mögötte (valszeg csinálsz légrést) akkor a
gipszkarton meleg lesz télen a fal meg hideg, máris ott a páralecsapódás,
aztán néhány hónap múlva jön a dohos szag.

Látod, egyre másra jönnek elô a problémák....
víz/hôszigetelés....

talán még ez is 1szeru:
ki kell bontani a 4 sarkát. lebetonozni 4 oszlonak való alapot.
majd felrakni téglából a 4 sarkat, majd a falakon 1m-ként
egy-egy oszlopot csinálni és a végén a maradék vályogot kiütni és végig rakni
téglával és megszunt a vályog probléma, építési engedély nélkül, stb...

egy ügyes/vállalkozó kedvu kômuvessel vagy akár saját magad is elkészítve
meg van 3-4 nap alatt (a kötésidôket leszámítva). (nem tudom mekkora az a ház)
csak kell hozzá egy kupac bontott tégla némi sóder, homok, cement és mész.

Visszatérve az eredetihez:
De télleg mit is kell rendbe tenni azon a falon ?
Hullik vagy mi a baja ?
Ami le akar esni azt le kell kaparni, gyúrni sarat és azzal felpucolni, majd
meszelni.
évszázadokon át így javították, most miért is nem jó ez a módszer ?

Ettôl bármi mást is csinálsz vele többszörösébe fog kerülni és nem érsz el
szinte semmit, csak ideig-óráig lesz tartós.

Az én véleményem vagy bontod (ezt ajánlom) vagy sarazol.

zsolt