[Epitesz] (reszben) valyogfal rendbetetele

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2006. Május. 25., Cs, 09:16:00 CEST

Zsolt wrote:
> Azért fekete mert a hôkezelés folyamán megfeketedik.
> Semmilyen spéci bevonat nincs rajta.

Ha egy fémalkatrész fekete, az jó eséllyel átesett az ún. feketítésen, tehát
nem a hőkezelés miatt lett az. Ennek több változata van. Az egyszerűbb,
régibb szerint olvadt nátronlugba mártogatják, de a részleteket nem tudom.
Vannak sokkal modernebb, féltve őrzött összetételű löttyök is.

Gipszbe csavarozásnál, ha tényleg fennáll a maradék savasság (szulfát), én
ólombevonatú csavart használnék. Aksikon láttam, teljesen ép marad.

Persze vannak saválló csavarok is, szerintem azokat se bántja semmi, ami van
a gipszben. Galvánüzemekben használják külső (pl sín, kábel) kötéseknél.

> Vagy veszel rozsdamentes csavarokat :) jó drágán....

Nem olyan vészes az ára, hogy ki kelljen akadni tőle.

Ahhoz nem szólok hozzá, hogy a vályoggal mi a gond, meg kell-e tartani vagy
nem, illetve mitől olyan nedves, és ezzel mit lehet tenni.