[Epitesz-barkacs] Ablakventilátor

Topybear topybear at gmail.com
2006. Nov. 7., K, 11:10:07 CET

> A fali megoldás szerintem még kevésbé is csúnya, mint az üveges, sőt
> házilag
> könnyebb megoldani. A csőbe építhető visszacsapó, ventilátor, lamella meg
> sok helyen, olcsón elérhető. Ajánlom a Platform áruházat, ott nagy a
> választék.
>
> Jól gondolom, hogy 2 db visszacsapóval, vagy lamellával megoldva létrejön
> egy olyan légréteg, ami még hőszigetel is?
>

> Gábor

Ha kívülre mondjuk gravitációs zsalu kerül, belülre meg zsalus ventilátor,
akkor igen. A külső zsalu azért jobb, mint egy sima rács és belül egy
visszacsapó kombója, mert kevésbé jutnak be a bogarak, meg egyszerűbb is
cserélni, mint egy visszacsapót. Én azért raktam inkább visszacsapót, mert
kívül már volt egy régi zöld rács, meg az már bele volt építve a
höszigetelésbe, így nagy gányolás lett volna. Ja, meg a hatodikon van. :)
A zsalus venti mindenképp kell, mert egy nagyobb szél simán nyitja a
visszacsapót, gravitációs zsalut. Ez szintán saját tapasztalat, ugyanis még
nincs beszerelve a konyhába az elszívó, így a visszacsapót 45 fokban simán
kinyitja a szél. Aztán lehet, hogy majd utána is, de akkor már nem fogom
látni. :)

Topy