[Epitesz-barkacs] pince alapozas fal mellett?

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2006. Nov. 8., Sze, 14:19:57 CET

vajk fekete wrote:

> A masik verzio amit sikerult osszegyujtenem: a pincet kiassak, de a
> fal mellett hagynak 1-2mt erintetlenul. Aztan egy meteres szakaszon
Ez is jó megoldásnak tűnik. Bármi is lesz a megoldás végül, én először
leásnék a régi ház falával szemben egy árkot, tehát merőlegesen a falra,
hogy látni lehessen, milyen mélyen is van az alapja, és hogy néz ki.

Ha a régi ház saját, akkor nincs gond, de ha szomszéd ház, akkor jogilag nem
szabad semmit nekibetonozni. Múltkor jártam egy autószerelőnél, ahol az
udvart feltöltötték, és a szomszéd ház pont telekhatáron van, és persze
semmiféle betonozással vagy ilyesmivel nem szabadott nekik a falnak
nekimenni. Hagytak egy kb 20-30 centis rést, és úgy emeltek betonfalat, ami
aztán megtartotta a kb 1m-es feltöltést az eredetileg lejtős udvarban.