[Epitesz-barkacs] epitkezesbol megmaradt

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2006. Nov. 14., K, 05:32:31 CET

Pataki István wrote:

> Vannak (szak)teruletek, ahol bevett szokas a negyzetmetert nm-nek
> irni. Es soha nem jutott volna eszembe, hogy maskent ertsem. Annak
> ellenere, hogy tisztaban vagyok a prefix jelentesevel.

Lehet, én mégis úgy érzem, le kéne szokni róla. Mi van pl, ha valakik
röntgenlaborokat építenek, amik (bocs, csak agyalás) aszerint oszlanak meg,
hogy hány nm-es sugarakkal dolgoznak.

"Te mondd, a 80nm-es labor hány nm-es lesz?" :-)

> U.i.: 1 negyzetnanometer az hany nanonegyzetmeter?

:-) 1nm^2=(1e-9 m)^2 = 1e-18 m2. Vagyis 1 nano  nanonégyzetméter. De hogy ez
milyen szóval van illetve, azt nem tudom már. Sejtem, hogy a femto és az
atto közül valamelyik.