[Epitesz-barkacs] hungarocell ragasztása

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2006. Nov. 16., Cs, 11:31:17 CET

gyapo wrote:

> Milyen viszonyban lehet a 10 centis kozetgyapot a dupla uveges
> ablakkal? mennyivel tobb hot enged at az ablak? Ha a kozetgyapot 0.04
> W*m2*K/m.

Hát sokkal szarabb.

Az üveget, mint hoellenállást asszem evidens, hogy figyelmen kívül lehet
hagyni.
A levego hovezetési tényezoje 0,026, az argoné 0,016 W/mK (a fenti
mértékegység hibás).

Na most, két üveglap között van 0,01 m levego, tehát ennek a hoátbocsátási
tényezoje levegonél 2,6W/m2K, argonnál 1,6. Eközben a 10 centis kozetgyapoté
0,4.

Igaz, hogy a szobai oldalon is van egy jelentos holépcso az üvegfelület és a
beltéri, nyugodt levego között, ez valamit javít a helyzeten. A kültéri
oldalon is, de csak szélcsendben, vagy ha van pl spaletta, az be van csukva.
Valamint az a körülmény, hogy az ablakfelületek összességében jóval kisebbek
a fal- és födémfelületeknél.

Ha a két üveg között vastagabb a légréteg, elvileg jobb a hoszigetelés, de
ha be tud indulni az áramlás, akár rosszabb is lehet. Láttam egy honlapon,
hogy 10 és 16mm-es rétegeket szoktak használni.

Na most, ha van 3 üvegréteg, akkor már egész jó lehet az ábra, foleg
argonnál, de még mindig nem fogja a 10 centis kozetgyapotot elérni, ellenben
az 5 centis hungarocellt már igen.

Ja, és javítja az ablaknál a mérletet, hogy beengedi a napfényt. :-) Ezt
figyelembevéve akár meg is fordulhat az energiamérleg, mert egy laposan süto
téli napnál akár többszáz W/m2 is berongyolhat az ablakon, ezzel az egész
napi hoveszteségét messze túlkompenzálva az adott napon. Összességében nem
tudom, de lehet, hogy úgy is.