[Epitesz-barkacs] erkélyajtó

Pataki István ipataki at ipataki.t-online.hu
2006. Nov. 25., Szo, 21:00:39 CET

Sziasztok!

Létezik elég keskeny zár, csak éppen olyan, amelyikben szeret eltörni a
rugó :-(. Én hasonló (180x240cm csak nyíló) ajtóba szereltem be. Kb. 3
cm mélységű és cilinderes zárral 1 fokozatú a zárás. Simán leszereltem a
vasalatot és a másik szárnyba alul-fölül tolózárat tettem. Így persze a
sokpontos zárásból 1 pontos lett(!), de 10 éve működik, azóta is jól
szigetelten zár, magassága ellenére. Átgondoltan kell beállítani hogy
évek folyamán se vetemítse el a káva, amibe építed.

Nálad az a probléma, hogy a bukó-nyíló vasalat miatt ez a megoldás
vszínűleg nem alkalmazható. A kétoldali kilincs némi lakatosmunkával
megoldható és lehet vásárolni az eredeti kilincsből olyat is, amelyik
kulccsal zárható. A baj az, hogy ezzel csak egy oldalon nyitható. És a
kilincs nem is napi használatra készült.

A mechanika átalakításával a bukó funkcióról lemondva gondolom leginkább
megoldhatónak az enyémhez hasonlóan.

pi