[Epitesz-barkacs] erkélyajtó

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2006. Nov. 26., V, 07:01:17 CET

Pataki István wrote:

> vszínűleg nem alkalmazható. A kétoldali kilincs némi lakatosmunkával
> megoldható és lehet vásárolni az eredeti kilincsből olyat is, amelyik
> kulccsal zárható. A baj az, hogy ezzel csak egy oldalon nyitható. És a
> kilincs nem is napi használatra készült.

Én is barkácsoltam már át kintről is nyithatóra meg bezárhatóra erkélyajtót.
A módszer így kezdődött itt is, hogy a kilincs túloldalra való
kihosszabbítása. Elsőre fura, hogy függőlegesen lefelé van zárva, és
vizszintesre hozva nyitva.
De a zár nem az ajtóba, hanem az ajtófélfába került. :-) Találtam hosszabb
cilindert vagy hogy hívják ezt a kis réz betétet, ami átéri az
erkélyajtófélfát.

Nem olyan profi megoldás, mert csak 1 ponton záródik, mármint betörésileg.
Tömítésileg maradt az eredeti, azt így nem is bántottam ugye, ha a kilincs
lefelé van, akkor 4 ponton húz be.

> A mechanika átalakításával a bukó funkcióról lemondva gondolom
> leginkább megoldhatónak az enyémhez hasonlóan.

Ezzel a primitív megoldással nem kell lemondani a bukó funkcióról sem.
Esetleg be lehet még szerelni máshova is zárakat. De egy betörésből tanulva,
ami nem nálam volt, semmi nem akadály ezeknek a rohadékoknak. Az üvegen úgy
hatolnak át, ahogy akarnak.
Inkább az számít, hogy találnak-e jó kijáratot. Ha nem, akkor kevesebb
holmit visznek el. Ha megtalálják bent a lakáskulcsot, akkor gáz van, akár
üresre kirámolják a egészet. Ha csak ablakon kiadogatni lehet a holmikat,
akkor megelégszenek a kisebbekkel.

(Érdekes, hogy micsoda gyilkos indulataim keletkeztek az eset kapcsán.
Felmerült bennem egy halom olyan védelem, ami biztosan törvénybe ütközne, ha
megvalósítanám. A vélhető behatolási helyen az áramütéstől a forróvizes
lelocsoláson át az automata bilincsig, a pofánverő ketyerétől a láb
elkaszálásáig, és persze a sima automata agyonlövésig minden eszembe jutott.
:-) Még a rajzfilmekben látható, fentről leeső, aztán a pofákat felrántó
háló is, meg a nagyvadak elejtésére használatos lábcsapda, de olyan
kivitelben, ami erősen megrongálja a betőrő pajtás lábát...
A láb elkaszáló eszközről délafrikai ismerőstől hallottam. Állítólag, ha
valaki megáll az adott autó mellett, és túl sok időt tölt ott el, vagy
hozzányúl az autóhoz (netom, pontosan mit érzékelnek), akkor kivágódik az
autó alól valami igen kemény, erős szerkezet, ami elkaszálja az illető lábát
úgy, hogy bizonytalan a továbbmenése is, mert mondjuk el fog törni a lába,
talán mindkettő. Hogy aztán igaz-e, tényleg létezik-e ilyen, azt nem tudom.)