[Epitesz-barkacs] ajtó festés

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2006. Okt. 8., V, 13:32:56 CEST

Gyula Szabó wrote:

> H.Józsi, neked bizonyára ipari kivitelű van....azt tudom, hogy azok
> bírják a strapát...annak idején én egy 2,5 kW-os Metabot használtam.

Nem igazán, de 2 kW-os. Márkára nézve noname. Az van ráírva, hogy "Rapid".
:-) Kis kofferben adták, az van a kofferre még ráírva, hogy
www.isaberg-rapid.com svéd gyártmánynak tűnik.
Asszem a baumaxban vettem. Nekem nem kell sűrűn, csak kisebb zsugorcsövekre,
meg már egyre-másra használom egyebekre is. Nagy kábelekhez gázláng kell,
mert a bazi réztömeget előre föl kell melegíteni, és csak utána szabad a
zsugorcsövet rámelegíteni.

Ezzel a hőlégfúvóval az a bajom, hogy ha alacsonyabbra (nem maxra) van
állítva, hogy ennek valami triakos nullaátmenetes szabályozása van, szóval
villogtatja a hálózatot piszkosul.

A 2kW szerintem egyfajta minimum. Ha tudsz ennél nagyobbat venni, azt vedd.
Mivel egyszerű szerkezet kell legyen, nem fog tönkremenni hamar, hiszen
hajszárító témában nem nehéz topon lenni, a fűtőtest meg csak kibír
valamennyit. A hőfokszabályozás is már asszem alap mindben.

Ha másra is akarod használni, olyan legyen, hogy a végére állítva is
működhessen, tehát lerakva, elengedve. Néha jó, ha kétkezes tudsz maradni.

> Más írásokban még valami speciálisan e célra kitalált, 3 élű
> kaparóeszközt is emlegetnek. Van annak valami hivatalos neve?

Ja, a kofferben vannak segédeszközök kifejezetten festékvakarásra.

Van benne egy spakli, egy nyél négyszög lyuk befogadására, amire fel lehet
szerelni  merőlegesen álló, lemezből készült dolgokat:
- egy egyenlőodalú háromszög alakút,
- egy olyat, ami körlap, de az egyik részén egy kb 50-60 fokos csúcsban
találkozó élekkel, amik érintőlegesen jönnek a körlapból,
- egy nem is tudom, hogy írjam le alakot, 2 körív és 1 egyenes él.

Ezen kívül van 4 féle légterelő, amiből egy sima kerek szűkítő, két lapos,
oldalra irányítós, meg egy csövet körbenyalós fajta.

A nyélre ezután bármi, saját készítésű kaparót is fel lehet rakni, csak
legyen  rajta egy 9-es négyszög lyuk.