[Epitesz-barkacs] locsolas, buvarszivattyu, viztorony, stb...

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2007. Ápr. 16., H, 16:55:27 CEST

Auth Gábor  <auth.gabor at enaplo.hu> 2007.04.16. 11:53:42 +2h-kor írta:

> Halihó!

>   Az áramlástan ezzel a kérdéskörrel foglalkozik, ebből egyetlen dolog
> maradt meg mélyebben, a Navier-Stokes egyenlet, ami három soros... :)
>   Viszont végeztünk a gyakorlati méréseket is, és elméletileg az elmélet
> és a gyakorlat között nincs különbség, gyakorlatilag van. A felvázolt
> paraméterekkel inkább olyan embert kellene megkérdezni, akinek
> tapasztalata van, mert a számolás igen félrevezető lehet... :)

az én tapasztalataim (orosz buvarszivattyutol kezdve sokmindent ateltem)

nekem 14 méterrol kellett felhozni a vizet.
asott kut, de felülrol letakarva, aknaból oldalrol lehetett
a buvarszivattyut leengedni, ezert merev csovel nem lehetett
leengedni.

"olcso" slagot muanyag gegecsoben "megvezetve" pl. nem lapult el,
(nem okozott vizmennyisegi gondot)

egy alko 3 lépcsos buvarszivattyu 1000Wattos motorral, 1 collos
fenti megoldasu slaggal 14 m magasra felvisz 60-70 liter vizet percenként
a felszinen pufferelem (ez kb. 4m3 lenne )

tehat 40 Ft aramert felhoz 4m3-t -> kb 10 Ft/m3

a Te 3 meteres melysegedrol 10ezer Ft alatti buvarral is fel tudnad hozni
pl. Einhall TMP 1001/1-S 4m magasba 13200 liter/óra

ezt pufferelheted, visszacsapo szeleppel, a puffertartalynal szintkapcsoloval
szakaszosan, automatikusan töltögetheted

40m tavolsagra  a pufferelt vizet gravitaciosan el tudod vinni,
40 v. 50 mm-es olcso szürke szennyvizcsovel,
és a legelso locsolonal (ami vizszintes tovabbitasnak jelezted)
telepiteni a nagynyomasú spriccelohoz
egy 10ezer Ft-os "hazi vizmu" szivattyut

ilyen felallasban a 2 szivattyus rendszer olcsobban termelne,
mint egy 1 szivattyus, szivo-nyomó a kutnal