[Epitesz-barkacs] locsolas, buvarszivattyu, viztorony, stb...

szepygab at fw.hu szepygab at fw.hu
2007. Ápr. 16., H, 20:31:15 CEST

Szia Zsolt!

On 16 Apr 2007 at 20:09, Zsolt wrote:
> 1. megoldás
> megépítem a házi víztornyot és oda nyomom fel a vízet
Ezzel kár időt töltened. 1 m vízoszlop 0,1 bar (öregebbeknek atm
:-) nyomást hoz létre. Nyomásfokozásra nem tudod használni, mert
több 10 m magasság kéne.

> 2. megoldás
> a szivattyúval építek egy házi vízellátó rendszert, amire egy 120 l boyler
> tartályt
> és egy nyomás kapcsolót  teszek.
Ez működik, csak biztosítani kell, hogy mindig legyen benne
légpárna, mert annak összenyomódás nyomja ki a vizet. Az obis
házi vízellátókban gumilabdában van a gáz, mint a fűtési tágulási
tartályokban.

> 3. megoldás (amit Te is írtál)
> a buvár szivattyú által felnyomott vizet küldöm bele a szivattyúba.
> ezt már ki is próbáltam... a vizszintes csôbe beletoldottam egy mosógép
> szivattyút és egy nagyságrenddel jobb lett az eredmény.
Szerintem feltaláltad a nyomásfokozó szivattyút.

> a 4ik megoldás már egyenesen félelemetes :) a házi víztorony összekombinálva
> a szivattyús nyomáskapcsolóval.... na ezt csak a ha sok idôm lesz bizony
> kipróbálom...
:-))

Üdv

szepygab