[Epitesz-barkacs] Szálak

Kollár Csaba chal at enternet.hu
2007. Ápr. 25., Sze, 01:41:10 CEST

A lista moderatora mar jelezte parszor a nagyerdemunek hogy ne
valaszolgassanak bele nyitott szalakba teljesen ujal.
A dolog kulonoskeppen zavaro tud lenni, ha valaki szalak szerint
rendezve olvassa listat. Gondoltam irok a dologrol kicsit
reszleteseben, hatha az illetokben igy jobban tudatosul a
buntett :)

Szoval, a legtobb levelezoprogram alapertelmezett esetben a
leveleket idorendben jeleniti meg, igy a listarol erkezo
leveleket sokan erkezesi sorrendben latjak. Viszont altalaban
van lehetoseg szalak (temak) szerinti nezetre is.
Leegyszerusitve: ebben a nezetben a targy szerint
vannak csoportokba rendezve a levelek egymas ala, nem pedig az
erkezesuk ideje szerint. A mai szines-szagos levelezoprogramok
meg szepen bezarhato/kinyithato fa-szerkezetbe is ki tudjak
rajzolni ezeket.

A problemat az okozza hogy a kenyelmes user nem tudja fejbol a
lista email cimet, esetleg nincs is felvive a cimtaraba, igy a
postafiokjaban levo utolso listas levelen nyom egy "valasz" -t,
ebbol nem lehet baj, hisz ez onnet jott ahova irni akar. Majd a
felugro szerkesztoablakban a pl. "Re: szigeteles" targyat egy huszaros
mozdulattal, illetve a backspace folyamatos nyomasaval visszatorli,
es beirja helyette hogy "FONTOS KERDES", majd hasonlokeppen jar
el a level tartalmaval is. Latszolag igy egy uj levelet hozott
letre, a tartalmat kigyalulta, beirta helyette a fontos kerdeset,
es a targy is at lett irva. Igen am, de a listakezelo es
a tobbi user levelezoje okos, nem ez alapjan azonositja a szalakat, igy
nem fog letrejonni egy teljesen uj szal (vagy nevezzuk temanak,
topicnak, vegulis teljesen mindegy), hanem a "FONTOS KERDES" oda lesz
fosva (mar bocsanat) a "Szigeteles" kozepebe.

De hogy ennel riasztobbat mondjak: az a jo a szal szerinti
olvasasban, hogy ha nem erdekel a szal/tema neve, akkor egy
hanyag kezmozdulattal torlom az egeszet, az alapjan amit az elso
level targyaban lattam, anelkul hogy vegigolvasnam a bennelevo
mondjuk 50db  levelet. Igen, jol gondolja a kedves olvaso, ez ahhoz vezet
hogy az eletben nem tudom meg hogy volt belul egy "FONTOS KERDES", pedig
lehet hogy tudtam volna segiteni nehany hasznos tanaccsal az illetonek aki
beleirta :) Es sokan vannak meg ezzel igy, szoval aki szeretne
hogy minel tobben elolvassak a levelet, az nyisson egy uj szalat.
Ehhez semmi egyebet nem kell tenni, csak "reply/valaszol" helyett uj
levelet irni a lista cimere, tetszoleges targgyal. Termeszetesen
ha meglevo temara valaszol valaki akkor nyilvanvaloan nem kell uj
levelet irni es bepotyogni hogy "Re: .....", remelem ez
egyertelmu :)

--
Chal