[Epitesz-barkacs] Villanykapcsolo, aljzat hoszigeteles

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2007. Feb. 25., V, 07:06:02 CET

jhidvegi  <jhidvegi at freestart.hu> 2007.02.25. 03:14:08 +1h-kor írta:

> Más: a 16-os kismegszakítótól tényleg jobb, ha 2,5-ös kanóccal jössz el.
> Igazából ez tud úgy 30A-t is, ha nem is nagyon tartósan, ettől már egy
> másfeles kanóc pvc-je elolvadna. Számszerűen: 16A-től egy másfeles kanóc
> felületéről kb 3,5W/dm2 hő távozik. Ettől jó 35 fokkal lenne melegebb,
> mint a környezete, ha szabadon menne levegőben. Na de ez csőben fog
> menni, és lesz mellette másik kanóc is, ami szintén melegszik, és a
> csőből nem távozhat a levegő, a falon kell elmennie a hőnek. Ugyanez az
> adat a kétésfelesre: 1,76W/dm2. Azért ez se lesz jéghideg, de mégse
> [...]

nálam 25A-es bizti mellett 4 kvadrátossal vezetem, hogy
ne a drót melegedjen, hanem a fogyasztó rendesen tudjon
működni

A táblázat adatai 25 C fok környezeti hőmérsékletre, gumiszigetelés esetén 35 C fok, műanyag szigetelés esetén 45 C fok megengedhető melegedésre vonatkoznak, ha egymás mellett legfeljebb 3 ér terhelt, és 10 mm-nél közelebb nincs védőcső, vezetékcsatorna, vezetékköteg, többerű közös köpenyű vezeték.

Terhelési csoportok:
A csoport:
Egyerű, főáramköri vezeték, vakolat alatti védőcsőbe szerelve, vezetékszámtól függetlenül
Ötnél több egyerű főáramköri vezeték, szabadon szerelt védőcsőben, csatornában
Ötnél többerű közös köpenyű főáramköri vezeték
Kilencnél több egyerű főáramköri vezeték kötegelt szereléssel
B csoport:
Vakolatba helyezett vagy falra ragasztott vezeték
Max. öt egyerű főáramköri vezeték, szabadon szerelt védőcsőben, csatornában, úgy, hogy több védőcső vagy csatorna esetén azok között legalább 10 mm távolság van

Max öterű, közös köpenyű főáramköri vezeték
Egyerű főáramköri vezeték, rögzítetten szerelve, vagy terített szereléssel, és ha többsíkú a szerelés, a síkok között min. egy vezetékátmérőnyi szabad távolság van.

Közös köpenyű segédáramköri vezeték
Egyerű segédáramköri vezeték, védőcsőben, csatornában, vagy kötegelve
C csoport
Egyerű főáramköri vezeték, szabadon szerelve
Egyerű segédáramköri vezeték rögzítetten, szabadon, vagy terítetten szerelve

Vezetőkereszt- metszet, mm2	Alapterhelés, In, A
	A csoport		B csoport		C csoport
	Cu	Al	Cu	Al	Cu	Al

0,5	7		10		13
0,75	10		13		16
1	12		16		20
1,5	16	13	20	17	25	22
2,5	20	16	27	21	34	27
4	27	21	36	29	45	35
6	35	27	47	37	57	45
10	48	36	65	51	78	61
16	63	51	87	68	104	82
25	83	69	115	90	137	107
35	110	86	143	112	168	132
50	140	110	178	140	210	165
70	175	140	220	173	260	205
95	215	175	265	210	310	245
120	255	205	310	245	365	285
150	295	235	355	280	415	330
185	340	270	405	320	475	375
240	400	300	480	380	560	440
300	470	375	555	435	645	510
400	570	450	690	540	770	605
500	660	530	820	640	880	690

Az alapterhelést módosító tényezők

Környezeti hőmérséklet					Terhelt vezetők száma
Környezeti hőmérséklet	Vezetékszigetelés				Vezetékek vagy vezetékerek száma	Módosító tényező
	műanyag	gumi	szilikongumi
Celsius
10	1,18	1,15
15	1,12	1,1			4	0,92
20	1,06	1,05			5	0,84
25	1	1			6	0,75
30	0,94	0,93			9	0,61
35	0,88	0,85			12	0,58
40	0,82	0,75			15	0,55
45	0,75	0,65			20	0,51
50	0,67	0,53			25	0,46
55	0,58		1		30	0,42
60			0,98		35	0,4
70			0,94		40	0,38
80			0,9		45	0,36
90			0,85		Egy csőben, vagy csatornában fekvő vezetékek, ill. egy többeres vezeték vezetékerei száma szerint. Csak a terhelt vezetők számítanak!
100			0,8
110			0,75
120			0,69
130			0,63