[Epitesz-barkacs] Villanykapcsolo, aljzat hoszigeteles

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2007. Feb. 26., H, 14:58:35 CET

Acs Gabor wrote:
> Az egyik nyákgyártó mondta egyszer, hogy az árambírás végett
> fölösleges vastagabb fóliával kérnem, mert nem az számít, hanem a
> felület, az áram elsősorban ott folyik. Kicsit furcsa volt a dolog,
> eddig úgy tudtam csak a nagyfrekvencia csinál ilyeneket.

Hát jó nagy baromságokat beszélt az a nyákgyártó, az biztos.
Kétségtelen, hogy a felület nagyon számít, mert ettől függ a hő leadás
lehetősége. De a vastagságtól meg a hő mennyisége, ami adott áramnál
keletkezik. Dupla vastag, de még mindig nem drótszerű fólia áramsűrűsége
feleakkora, a négyzete negyedakkora, a keresztmetszet duplája, szóval
fele annyi hő keletkezik ugyanakkora felülethez tartozó fólián.